Stork

  • Menne Glas
    Message 1 of 6 , Aug 14, 2007
      Goedendag,

      Is iemand bij zijn naspeuringen misschien het echtpaar de luitenant Johannes
      Hindriks Stork x Anna Elisabeth Pattenhausen tegengekomen? Een
      vrijwilligster bij het Drentse Archief is geïnteresseerd in dit echtpaar,
      één van haar voorouder-paren.

      Een eerste teken van leven dat ik kon vinden was de doop van hun zoon
      Hendrik Wilhelm op 17 feb. 1752. In de periode daaraan voorafgaand, vanaf
      1747 kan ik geen lidmaat-aanname van één van beide in Stad vinden. Evenmin
      zie ik hen in de protocollatie IIIx resp. IIIy. Waarschijnlijk zijn ze maar
      kort in Stad geweest, want op 16 sept. worden ze lidmaat in Hoogezand, met
      attestatie van Leeuwarden. Het lijkt er dus een beetje op dat de zoon "per
      ongeluk" in Groningen geboren is.
      In Hoogezand blijft het echtpaar evenmin lang, ze vestigen zich in
      Kropswolde, waar ze op 5 sep. 1755 lidmaat worden.
      Iets van bv. de koop van een huis of zo kan ik echter tot nog toe niet
      vinden

      Alles is welkom, aangezien ik dus ongeveer niks weet .... Over dit echtpaar
      dan, ik heb een 6-tal kinderen kunnen vinden, waarvan er in elk geval 5
      getrouwd zijn. Mocht iemand daarvan een hc. hebben, dan is ook dat zeer
      welkom ...

      groet, Menne

    • ronnboef
      Message 2 of 6 , Feb 23, 2011
        Hallo Menne,

        Ik heb geen gegevens over dit ouderpaar. Ik ben wel heel benieuwd of je ook wat over Catharina Stork x Michiel Michiels Groenewold hebt. Ik neem aan dat zij een van de dochters is.

        Gr.
        Ronn

        --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Menne Glas" <menne.glas@...> wrote:

> [...]
        > dan, ik heb een 6-tal kinderen kunnen vinden, waarvan er in elk geval 5
        > getrouwd zijn. Mocht iemand daarvan een hc. hebben, dan is ook dat zeer

      • Teijo Doornkamp
        Message 3 of 6 , Feb 24, 2011
          Uit 1328r - prothocol van Sappemeer

          - fol.85v - 7 januari 1782 - 13 september 1782 - Migchiel Groenewolt en
          Catrina Stork (ehel.) verkopen aan Harm Martens Prins en Liske Rientjes
          (ehel.) en heine Wolthers en Anna Abrams (ehel.) een huis en heem op de
          Kalkwijk, no.9. Ten noorden Wabbe Jacobs wed., ten oosten Abram Boer, ten
          zuiden Wilm Dieters, ten westen de Kalkwijk. Prijs: 450 gld.

          Teijo

        • reinderpieters
          Message 4 of 6 , Feb 27, 2011
            volgens deze site zijn ze wel in Groningen gebleven Menne,

            http://www.genealogieonline.nl/stamboom-hamming-beukema/I392.php#bronnen

            Zij is overleden op 15 mei 1810 in Nieuwe Pekela, Gemeente Pekela, Provincie Groningen, Nederland.[ Bron 2 ]
            Zij is begraven mei 1810 in Nieuwe Pekela, Gemeente Pekela, Provincie Groningen, Nederland.

            Hij is overleden op 25 september 1808.
            Beroep: luitenant, later gepensioneerd officier.

            mvg

            Reinder
          • bertspelde
            Message 5 of 6 , Feb 28, 2011
              Reinder
              Hoe past onderstaande Johan Henrik Stork (zonder echtgenote!) in het hele verhaal. Ik heb sterk de indruk alsof deze datum als overlijdensdatum is gebruikt.
              mvg
              Bert Spelde

              Ledematen Hoogezand
              25 Sept. (1808)
              wanneer met Attest. is overgekomen........
              en van Lastbergen Johan Henrik Stork {ob.}

              --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "reinderpieters" <reinder.pieters@...> wrote:

> [...]
              >
              > Hij is overleden op 25 september 1808.
              > Beroep: luitenant, later gepensioneerd officier.

            • reinderpieters
              Message 6 of 6 , Feb 28, 2011
                misschien dat we degene die het op het net gezet heeft kunnen vragen waar hij die gegevens vandaan heeft?