Re: [groningen-genealogy] Roelof Wolters

  • D Franzen
    Message 1 of 13 , Dec 31, 1999
      Menne,
      DOMme vragen zijn er niet.
      Prettig weekend. (de rest ook)
      Met vriendelijke groet
      Derk Franzen

      ----- Original Message -----
      From: Menne Glas
      To: groningen-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Monday, July 02, 2007 1:21 PM
      Subject: Re: [groningen-genealogy] Roelof Wolters

      Beste Wolter,

      Vergeef me als ik iets doms vraag.
      Je stelt een vraag over de mogelijke ouders van ene Roelof Wolters.
      Teijo geeft een zeer waarschijnlijke suggestie voor deze gevraagde ouders.
      Vervolgens reageer je dat je niet veel aan die informatie hebt.

      Wat ik me afvraag is, waarom je dan om informatie vraagt, als je vervolgens
      zegt dat je daar niets mee kunt?

      Groet, Menne

      Op 02-07-07 heeft Wolter Wolters <wolwol@...> het volgende geschreven:

      > Bedankt Teijo,
      >
      > Helaas kom ik met deze info niet veel verder want Genlias laat verder geen
      >
      > entree zien van een Agat(h)a Jacobs/ Jakobs. De sterfdatum van Roelof
      > Wolters blijft ook een raadsel. Waarschiijnlijk een schrijffout bij de
      > transcriptie naar Genlias.
      > Misschien kan iemand anders nog licht werpen op dit vraagstuk.
      >
      > Gr. Wolter Wolters

    • Menne Glas
      Message 2 of 13 , Jul 2, 2007
> [...]

        > transcriptie naar Genlias.
        > Misschien kan iemand anders nog licht werpen op dit vraagstuk.

      • Esther van Rems-Dijkstra
        Message 3 of 13 , Jul 2, 2007
          Wellicht dat er met dit echtpaar geen dingen zijn gebeurd na 1811?? Of
          misschien waren ze toen ergens waarvan de data nog niet in Genlias staat??
          Het lijkt me namelijk een zeer valide oplossing die Teijo aandraagt!

          Esther

          Get Firefox!

        • Teijo Doornkamp
          Message 4 of 13 , Jul 2, 2007
            Laten we nog eens een poging doen in wat we weten:

            Roelof Wolters, sjouwer x Groningen 17-12-1809 Geertien Jacobs,
            ~Wildervank 19-9-1784 + Groningen 28-7-1844 dv Jacob Hendriks Tatje x
            Klaassien Geerts

            dochter Agatha, ~ Groningen, Martinikerk 30-11-1810, x Groningen
            24-10-1844 Jan Hilberts Everts
            zoon Wolter, * Groningen ca 1817 + Groningen 10-8-1818
            zoon Wolter, * Groningen 21-4-1821 x Groningen 25-5-1845 Maria Cornelia
            Wories

            gezien dat hij schipper is zijn er ongetwijfeld meer kinderen, zeker
            tussen 1810 en 1817 zal er nog wel eentje zijn.

            Agatha in ieder geval het eerste kind, niet vernoemd naar haar moeder (die
            heet Klaassien), dus waarschijnlijk naar zijn moeder.

            Daar komt deze doop naar boven:
            Martinikerk Nh. 1777-12-28 Roelf zv Wolter Roelefs en Agatha Jacobs,
            wonend aan de Oudeweg.

            Dat je op Genlias niets van Agatha Jacobs kan vinden zegt niets zo heel veel:
            * ze kan overleden zijn voor 1811
            * ze kan een familienaam hebben aangenomen
            * ze kan ergens anders zijn overleden, die schippers stierven overal
            tenslotte ;-)

            Je zou de dood van Roelof moeten kunnen vinden in de huwelijkse bijlagen
            van zoon Wolter uit 1845. Vooralsnog komen we niet verder (met
            electronische middelen) dan 1821-1844.

            Teijo

          • Wolter Wolters
            Message 5 of 13 , Jul 3, 2007
              Menne,

              Ik hoopte via de ouders van Roelof Wolters in Genlias de sterfdata van
              Roelof Wolters te vinden en eventuele broers (andere takken) en/ of zusters.
              (vader- en/of moederzoekfunctie. Niets daarvan dus. Jammer.

              Groeten, Wolter Wolters

> [...]
              > Vervolgens reageer je dat je niet veel aan die informatie hebt.
              >
              > Wat ik me afvraag is, waarom je dan om informatie vraagt, als je

            • Wolter Wolters
              Message 6 of 13 , Jul 3, 2007
                Nogmaals bedankt Teijo,

                De suggestie om via de huwelijksbijlagen van Wolter Wolters, gehuwd in 1845
                te Groningen verder te komen lijkt me valide. Maar omdat ik in Spanje woon
                en zelden in Nederland kom, is een bezoek aan Groningen, mijn oude
                studentenstad, niet erg voor de hand liggend.
                Misschien wil iemand eens voor me kijken?

                H. gr. Wolter Wolters

> [...]
                >
                > Je zou de dood van Roelof moeten kunnen vinden in de huwelijkse bijlagen
                > van zoon Wolter uit 1845. Vooralsnog komen we niet verder (met

              • Anne Beukema
                Message 7 of 13 , Jul 8, 2007
                  Door familie omstandigheden ben ik voorlopig niet in staat e-mails te ontvangen en te versturen, willen jullie a.u.b. tot ik jullie benader mij geen e-mails meer sturen.

                  Hartelijke groet

                  Anne Beukema