RE: [groningen-genealogy] Re: Familie Bisschop

  • Albert Prins
    Message 1 of 5 , Jun 3, 2007
      Beste Egbert,

      Bedankt voor je reactie. Jammer ik kom zo niet verder met de fam Bisschop tak. In de familie komt n.l. het verhaal voor over afstammen van de Zwitserse dopsgezinden en komen de namen Nieman, de Goed (Gute), Riecken (Rychen(, Wanger en Germann veel voor. Maar wie weet struikelen we vandaag of morgen over iets nieuws.

      Vriendelijke groeten,
      Albert Prins
      http://home.planet.nl/~prin2855/

      To: groningen-genealogy@yahoogroups.comFrom: egbert.lantinga@...: Sun, 3 Jun 2007 09:45:11 +0000Subject: [groningen-genealogy] Re: Familie Bisschop

      Beste Albert,De naam Bisschop komt niet voor in het Stamboek der familie Meihuizen, waarin tevens een ruim 100 pagina's tellend overzicht van de Zwitserse Doopsgezinden in het begin van de 18e eeuw in Nederland is opgenomen (bron: Groninger Archieven).Bij mij zijn rond 1700 alleen families Bisschop bekend te Giethoorn en Rouveen. M vr gr,Egbert--- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "aprins_99" <aprins@...> wrote:>> Beste speurders,> > Kan iemand mij verder helpen met informatie over de voorouders of > gerelateerden van Hendrik Geerts Bisschop, geboren omstreeks 1722.> Een van zijn zonen was Geert Hendriks Bisschop (geb 1747 in > Zevenhuizen) en getrouwd met Gerridina Pieters Westerhoff (geb. 1757 in > Tolbert/Leek ?). Ik heb het idee dat de familie Bisschop gerelateerd is > aan de doopsgezinden (zoals fam. Rychen en Germann) die in 1711 uit > Zwitserland naar o.a. Nederland kwamen. Heeft iemand enige > aanknopingspunten?> > Vriendelijke groeten,> Albert Prins> http://home.planet.nl/~prin2855/>

    • tabepap
      Message 2 of 5 , Jun 4, 2007
        Dopeling Hindrick
        Doopdatum 22-7-1703
        Vader Geert Hindricks Bischop
        Moeder Swaentje
        Kerkelijke gemeente Nieuw-Beerta

        Een geslacht Bisschop was er dus ook in de provincie Groningen rond
        1700.

        Met vriendelijke groet,
        Egbert
      • frederika.devries
        Message 3 of 5 , Jun 24, 2007
          Hallo,
          Een van mijn overgrootmoeders van Rienje Bisschop, geb. te Oldehove,
          ging na haar tweede huwelijk in Niehove wonen. Haar ouders waren Jan
          Bisschop (geb. 11-05-1825 te Visvliet) en Geeske Wiersema (geb. 19-11-
          1820 te Oldehove).
          Ouders van Jan Bisschop waren Kornelis Jans Bisschop en Menke Harms van
          der Laan. Daarvan heb ik geen verdere gegevens.
          Heb wel van overlevering gehoord dat Rienje Bisschop Mennoniet was,
          maar heb er (nog) geen bewijzen van.
          Vriendelijke groet,
          Frederika