Re: Stedum huwelijken

  • roel_roggema
    Message 1 of 5 , Jun 3, 2007
      --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Esther van Rems-Dijkstra"
      <esthervanrems@...> wrote:

      > Hallo,
      >
      > Ik ben bezig met de controle van de trouwboeken van Stedum 1666-1811,
      > mocht iemand een vraag of tekst zoeken, dan hoor ik het wel.
      >
      > Esther
      >
      > --
      > Get Firefox!

      De oudste voorouder die ik heb gevonden van moederskant tot nu toe is
      Boewe Simens die op 22 augustus 1734 trouwde met Geeske Jans in Stedum.
      Kun je me de tekst mailen aub.
      Bij voorbaat mijn dank,

      Roel Roggema
    • w.ritsema
      Message 2 of 5 , Jun 3, 2007
        Hoi Esther,

        Kom je in de huwelijken Stedum ook Egbert Alberts tegen. Hij trouwde met
        Martje Klasen die als weduwe in 1736 "op de Kampen" te Stedum woonde. Ziijn
        zoon Albert Egberts trouwde op 16 november 1732 te Stedum met Grietje
        Hendricks die eveneens "op de Kampen" woonden. Weet iemand wat met "op de
        Kampen" te Stedum wordt bedoeld?

        Dank voor de moeite.

        Wout Ritsema.
      • Esther van Rems-Dijkstra
        Message 3 of 5 , Jun 4, 2007
          Bij het huwelijk van zoon Albert Egberts staat niets over de kampen, er
          staat het volgende:
          Den 16 novemb is Albert Egberts j.m. en Grietijen Hendriks j.d. beijde
          woonaghtigh tot Stedum bij ons getrouwt

          Het huwelijk van vader is in 1730
          Den 15 januarij is Egbert Alberts weduwenaar aghter de Camp met Marrigtijen
          Claassens j.d. tot Stedum bij ons getrouwt

          Zou dit zijn eerste huwelijk kunnen zijn?
          24-9-1702
          Den 24 Septemb getrout Egbert Alberts van Stedum met Trijntien Clasens van
          Westerwijtwert op onze attestatie tot Westerwijtwert

          Hopelijk heb ik je zo geholpen?
          Groet
          Esther

          Op 03-06-07 heeft w.ritsema <w.ritsema@...> het volgende geschreven:

          --
          Get Firefox!

        • Esther van Rems-Dijkstra
          Message 4 of 5 , Jun 4, 2007
            Hi Roel,

            Bij deze de tekst:

            Den 22 augusti is Bouwe Simens van Godlinse en Geeske Jans van
            Sloghteren op attestatie van Godlinse en Lellens (bij gelegentheijt
            dat tot Lellens niet gepreekt wiert) door do Gochenius alhier
            getrouwt.

            Hopelijk geeft het je wat nieuwe info en kun je hiermee verder,

            Groetjes
            Esther

            Op 03-06-07 heeft roel_roggema <roel_roggema@...> het volgende
            geschreven: