bonsema

  • Aafje van
    Message 1 of 3 , May 4, 2007
      hallo,

      Bedankt voor de snelle reacties, allemaal...
      Als aanvulling op de gegevens van Harm Selling:
      de familie-lijn loopt nog verder bij Johannes Bonsema
      en Antje Hemmes, want ze hebben voor Frouwkje in 1860
      nog een zoon Johannes gekregen. Johannes is in 1886 in
      Rotterdam getrouwd met Arendina Frederica Sleeboom
      (geb.1866 delfzijl, overl. 1941 zuilen). zij hebben
      samen vijf kinderen gekregen:
      1 1887 Johannes trouwt +/- 1910 Lena Koopmans
      (kinderen Johannes en Neeltje en adoptiekinderen in de
      oorlog)
      2 1889 Arendina
      3 1892 Willem, overleden voor 1897
      4 1895 Antje
      5 1897 Willem
      de twee meiden zijn zeker volwassen geworden, er is in
      de familie alleen niemand meer die kan vertellen met
      wie ze getrouwd zijn en waar...

      http://mail.yahoo.com
    • Aafje van
      Message 2 of 3 , May 14, 2007
        hallo,
        is het mogelijk dat stijntje warrentjes (dochter van
        warntje of warners?) geboren is in winschoten
        omstreeks 1740? zij zou getrouwd zijn met theije jans,
        als je de spelling van de naam theije wat aanpast kom
        je in friesland een heleboel teie/tije tegen. er is
        een teie zoon van jan teies geboren in 1742 in
        achtkarspel, die in 1760 vader zou kunnen worden van
        hun kind jan theije in Bunde. stijntje is vrijwel
        zeker geen fries, want haar patroniem klopt dan niet
        (of ze moet de naam van haar opa aannemen). rest nog
        de vraag waarom teie jans naar Bunde gaat... bepaalt
        soort werk?
        groetjes aafje

        ____________________________________________________________________________________Luggage? GPS? Comic books?
        Check out fitting gifts for grads at Yahoo! Search
        http://search.yahoo.com/search?fr=oni_on_mail&p=graduation+gifts&cs=bz
      • Teijo Doornkamp
        Message 3 of 3 , May 14, 2007
          Dag Aafje,

          Teije is zo Fries, dat die naam ook in Oost-Friesland voorkomt, mijn eigen
          voornaam heb ik ook van een Teije Sibrands uit Oost-Friesland. Ook bij de
          voornaam Warntje, Warrentje denk ik aan Oost-Groningen en Oost-Friesland.
          In Nieuw-Beerta sijn er een aantal dopen met onleesbare vermelding van de
          naam van het kind van Warntie Jans en Jantien N.

          Groet, Teijo Doornkamp