Koert Gerhardus

  • E.B.G.W. Ockels
    Message 1 of 3 , Apr 4 9:18 AM
      Hallo lijstgenoten.

      Wie kan mij meer informatie geven over de voorouders van het echtpaar
      Koert GERHARDUS x (Bellingwolde 1-3-1715) Geeske HANSEN

      Met vriendelijke groet,

      Wil Ockels

    • brinktuin
      Message 2 of 3 , Apr 7 6:02 AM
        --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "E.B.G.W. Ockels"
        <e.b.g.wockels@...> wrote:

> [...]
        echtpaar
        > Koert GERHARDUS x (Bellingwolde 1-3-1715) Geeske HANSEN

        Beste Wil
        Het enige wat ik van dit echtpaar weet is dat Koert Gerhardus
        afkomstig is van Ihrhove,Dld .
        Van Geeske Hansen heb ik het volgende:
        1 Geeske Hansen. Zij is gedoopt op 22-12-1695 in Bellingwolde. Geeske
        is overleden.
        Zij trouwde op 01-03-1715 in Bellingwolde met Koert Gerhardus,
        geboren in Ihrhove, Dld.

        Kinderen van Geeske en Koert:
        I. Gerhardus Koerts. Hij is gedoopt op 22-09-1715 in Bellingwolde.
        Gerhardus is overleden.
        II. Hans Koerts. Hij is gedoopt op 07-03-1717 in Bellingwolde. Hans
        is overleden.
        Hij trouwde op 19-06-1750 in Oudeschans met Grietje Geerts Starke,
        dochter van Geert Harms Starke en Almoet Elisabeth Eeuwen. Zij is
        gedoopt op 03-03-1730 in Bellingwolde. Grietje is overleden vóór
        1768, ten hoogste 38 jaar oud.
        Hij trouwde op 21-02-1768 in Oudeschans met Hille Derks, dochter van
        Derk Jans en Tielke Wessels. Zij is gedoopt op 31-05-1722 in
        Bellingwolde. Hille is overleden.
        III. Antje Koerts. Zij is gedoopt op 12-02-1719 in Bellingwolde.
        Antje is overleden.
        IV. Jan Koerts. Hij is gedoopt op 04-02-1720 in Bellingwolde. Jan is
        overleden.
        V. Antje Koerts. Zij is gedoopt op 27-09-1722 in Bellingwolde. Antje
        is overleden.
        VI. Talle Koerts. Zij is gedoopt op 23-12-1724 in Bellingwolde. Talle
        is overleden.
        VII. Berent Koerts. Hij is gedoopt op 25-09-1729 in Bellingwolde.
        Berent is overleden.
        VIII. Trijntje Koerts. Zij is gedoopt op 16-09-1731 in Bellingwolde.
        Trijntje is overleden.
        Zij trouwde op 02-05-1756 in Bellingwolde met Luppe Ebes, geboren in
        Oost Friesland.
        Zij trouwde na 1757 met Arent Mans, zoon van Manse Arents en Fenne
        Luppes. Hij is gedoopt op 30-01-1729 in Bellingwolde. Arent is
        overleden.
        IX. Luppe Koerts. Hij is gedoopt op 09-01-1735 in Bellingwolde. Luppe
        is overleden.

        Generatie 2 ( ouders )
        2 Hans Memmes
        Hij trouwde met:
        3 Talle Jans

        Kinderen van Hans en Talle:
        I. Rixte Hansen, geboren omstreeks 1692 in Bellingwolde. Rixte is
        overleden.
        Zij trouwde, ongeveer 30 jaar oud, op 01-03-1722 in Bellingwolde met
        Roelf Gerrits, geboren in Bellingwolde, zoon van Gerrit Roelefs.
        II. Memme Hansen. Hij is gedoopt op 02-12-1694 in Bellingwolde. Memme
        is overleden vóór 24-07-1701 in Bellingwolde, ten hoogste 6 jaar oud.
        III. Geeske Hansen (Zie 1)
        IV. Alke Hansen. Zij is gedoopt op 18-09-1698 in Bellingwolde. Alke
        is overleden, 44 jaar oud. Zij is begraven op 07-06-1743 te
        Winschoten.
        Zij trouwde op 14-05-1724 in Winschoten met Peter Reints Brongers,
        zoon van Reint Peters en Ave Meinders. Hij is gedoopt op 18-03-1694
        in Winschoten. Peter is overleden, 49 jaar oud. Hij is begraven op 28-
        06-1743 te Winschoten.
        V. Memme Hansen. Hij is gedoopt op 24-07-1701 in Bellingwolde. Memme
        is overleden.
        Hij trouwde op 21-03-1728 in Bellingwolde met Stijntje (Geessien)
        Fiebes, dochter van Fiebe Geerts en Wendelke Berents. Zij is gedoopt
        op 19-11-1697 in Bellingwolde. Geessien is overleden.
        VI. Jan Hansen. Hij is gedoopt op 26-02-1712 in Bellingwolde. Jan is
        overleden.

        Generatie 3 ( grootouders )
        4 Memme Roelfs
        Hij trouwde met:
        5 Rixte N.n

        Kinderen van Memme en Rixte:
        I. Hans Memmes (Zie 2)
        II. Hille Memmes
        Zij trouwde met Harm Doeës
        III. Roelf Memmes, geboren omstreeks 1670 in Bellingwolde. Roelf is
        overleden.
        Hij trouwde, ongeveer 24 jaar oud, op 14-01-1694 in Bellingwolde met
        Stijntje Tomas, geboren in Bellingwolde.
        Hij trouwde, ongeveer 26 jaar oud, op 22-11-1696 in Bellingwolde met
        Ettje Jakobs, geboren in Bellingwolde.
        Hij trouwde, ongeveer 40 jaar oud, op 28-09-1710 in Bellingwolde met
        Rixte Tjabbes, geboren omstreeks 1685 in Bellingwolde, dochter van
        Tjabbe Heres en Tjadduwe Garbrants. Rixte is overleden.

        Gegenereerd met Aldfaer versie 3.5.2 op 07-04-2007 14:56
        Vriendelijke groet,
        Joke van den Brink
      • E.B.G.W. Ockels
        Message 3 of 3 , Apr 7 9:49 AM
          Hallo Joke.

          Heel hartelijk bedankt voor jouw aanvullingen!

          Vriendelijke groet,

          Wil