Re: [groningen-genealogy] Berend Jans HUT

  • Anne Beukema
    Message 1 of 3 , Apr 1 3:23 AM
      >Ik ben echter steeds meer de mening toe gedaan dat de verbinding Busscher - Hut niet goed is.>

      Hallo Dirk,

      Voor mijn reactie heb ik vooral naar jouw site gekeken, en kon niet zien dat er misschien iets niet klopte. Het probleem nu gaat mijn macht verder te boven. Misschien wil het helpen dat in Beerta Jan Berends Hut rond 1790 een 3-tal kinderen laat dopen, waaronder Berend 14-11-1790 (moeder Gartjen Wirtjes).

      Vriendelijke groet,
      Anne Beukema

    • Dirk Beerta
      Message 2 of 3 , Apr 2 5:18 AM
        Anne, bedankt maar dit is niet de Berends die ik zoek.
        In het hc van dit stel wordt hij Jonkman genoemd,
        Fol.522 - 20 mei 1789 - H.V. Jan Beerents Jonkman, van Winschoten, en Gartje Wirtjes, van de Ekamp en in andere aktes in Beerta heet hij Jan Berends of Jan Berends Hut. Waar de naam HUT vandaan komt is vooralsnog een raadsel.

        mvg

        Dirk Beerta