Re: [groningen-genealogy] Re: Idjen Arents x Focke Dercks,nu nakomelingen Jacob

  • Anne Beukema
    Message 1 of 6 , Feb 3, 2007
      >is het wel zo dat het hier letterlijk enige is. Het wordt ook ondersteund door deze akte te Wagenborgen>

      Hallo Jacob,

      Dit lijkt me wel steekhoudend.

      Vriendelijke groet,
      Anne Beukema

    • Anne Beukema
      Message 2 of 6 , Feb 4, 2007
        >Dit lijkt me wel steekhoudend.>

        Nog even kort ter aanvulling. 's Avonds laat ga ik echt niet meer iets overhoop halen, maar ik wil wel even snel reageren.

        Harcke Jacobs en Reint Jacobs zijn neven van Reint Simens (diens h.c. Woldendorp 4 maart 1697) en zullen kinderen zijn van Jacob Reints en Geesken Harkes, en Reint Simens derhalve zoon van Simen Reints. Welke Reint is dan de vader? Ik heb ze (ooit) geparkeerd onder Reint Jacobs, degene bij de Raadsherentil, en deze gelijkgesteld aan Reint Jacobs, getrouwd omstreeks 1643 met de weduwe Hille Abels. Midden 17e eeuw is er ook nog Reint Jacobs en Tettien.
        Wat mij betreft is dit bestandstechnisch, anders ben ik de puzzle kwijt (noot: nog uitzoeken). Dat uitzoeken heb ik niet gedaan, ook al heb ik daar wel 2 jaar de tijd voor gehad en slechts opportunistisch ingespeeld op een vraag van Harm Walma, waarvan ik weet dat Reint Simens zijn voorvader is. Ook al duurde het even, reactie wel verzekerd. En gelukkig is er dan altijd Jacob Boerema (zie aantal eerdere 'flaters' van mij).

        Vriendelijke groet,
        Anne Beukema