Re: [groningen-genealogy] Genealogy Drenth

  • Harm Selling
    Message 1 of 4 , Oct 31, 2006
      > Ik heb als voor ouders van Wilko Harms( born 1732) - Harm Wassenkoning( from Bentheim DL) getrouwd met Lummechien Wilkes (from West Phalen DL)
      > This couple married in Finsterwolde in 1729. Harm Wassenkoning died in Winschoten in 1734.
      > Enige mogelijk heid om dat uit te zoeken?
      > met voorbaad my thanks, John Drenth

      Het gezin Harm Wassenkoning x Lummechien Wilkes heb ik in mijn bestand. Ik ben echter niet helemaal overtuigd dat deze Wilke dezelfde persoon is als de Wilke Harms die later trouwt met Titia Fabius.
      Qua naam/patroniem en leeftijd zou het kunnen. De vernoeming van dochter Lupke naar Lummechien is ook denkbaar.

      Een bewijs kan ik echter niet vinden... iemand anders?

      Harm Selling
      hselling@...

      http://www.genealogiegroningen.nl
      http://www.genealogiewinschoten.nl
    • Ben Doedens
      Message 2 of 4 , Nov 1, 2006
        john drenth wrote:
> [...]
        > 1733 te Winschoten, died 1734. Wilko Harms getrouwd met Titia
        > Lulbbartus hadden 4 kinderen, Sijwert Wilkes Drenth, Wilke Harms
        > Drenth, Karssiens Wilkes Drenth en Harm Wilkes Drenth. Enige idea
        > waar de naam Drenth komt te voorschijn?
        >
        > Ik heb als voor ouders van Wilko Harms( born 1732) - Harm
        > Wassenkoning( from Bentheim DL) getrouwd met Lummechien Wilkes
        > (from West Phalen DL) This couple married in Finsterwolde in 1729.
        > Harm Wassenkoning died in Winschoten in 1734. Enige mogelijk heid om
        > dat uit te zoeken? met voorbaad my thanks, John Drenth

        Wilke Harms?

        Een nazaat van onderstaande Wilke Harms trouwde mijn grootmoeder van
        vaderskant, Derktje Meijer. (Zie VI-e) Voor mijn grootmoeder was dit haar 2e
        huwelijk, nadat haar eerste echtgenoot, Beno Doedens, was overleden. Uit dat
        eerste huwelijk was mijn vader geboren. Komt deze familietak Harms ook in
        jouw genealogie voor?

        Met vriendelijke groeten,
        Ben Doedens

        I Wilke Harms. Wilke trouwde met Grietje Hofsnijder.

        Kind van Wilke en Grietje:
        1 Harm Wilkens Harms, geboren op 31-12-1790 in Stapelmoor Dld Volgt II.

        II Harm Wilkens Harms is geboren op 31-12-1790 in Stapelmoor Dld, zoon van
        Wilke Harms en Grietje Hofsnijder. Harm Wilkens is overleden op 20-10-1846
        in Westerlee, 55 jaar oud. Harm Wilkens trouwde, 21 jaar oud, op 23-05-1812
        in Beerta met Johanna Margrieta Jacobus ten Buke, 22 jaar oud. Johanna
        Margrieta Jacobus is geboren op 15-01-1790 in Pekela, dochter van Jacobus
        ten Buke en Dina Callebach. Johanna Margrieta Jacobus is overleden op
        08-08-1856 in Westerlee, 66 jaar oud.

        Kinderen van Harm Wilkens en Johanna Margrieta Jacobus:
        1 Grietje Harms Harms, geboren op 02-03-1813 in Nieuw Beerta gemeente
        Beerta Volgt III-a.
        2 Wilko Harms Harms, geboren op 04-04-1815 in Nieuw Beerta gemeente Beerta
        Volgt III-b.
        3 Harm Harms, geboren op 25-01-1818 in Winschoten Volgt III-c.
        4 Hindrik Harms Harms, geboren op 13-09-1821 in Westerlee Volgt III-d.
        5 Grietje Harms, geboren in 1827 in Westerlee Volgt III-e.

        III-d Hindrik Harms Harms is geboren op 13-09-1821 in Westerlee, zoon van
        Harm Wilkens Harms en Johanna Margrieta Jacobus ten Buke. Hindrik Harms is
        overleden op 26-01-1889 in Westerlee, 67 jaar oud. Hindrik Harms:
        (1) trouwde, 19 jaar oud, op 25-05-1841 in Scheemda met Berendje Caspers
        Plaat, 26 jaar oud. Berendje Caspers is geboren in 1815 in Nieuwolda,
        dochter van Casper Meinders Plaat en Antje Ebes. Berendje Caspers is
        overleden.
        (2) trouwde, 22 jaar oud, op 18-05-1844 met Frouwke Christiaans Brink, 28
        jaar oud. Frouwke Christiaans is geboren op 20-11-1815 in Winschoten,
        dochter van Christiaan Klaassens Brink en Mettje Hillebrands. Frouwke
        Christiaans is overleden op 22-05-1900 in Westerlee, 84 jaar oud.

        Kinderen van Hindrik Harms en Frouwke Christiaans:
        1 Harm Hindrik(s) Harms, geboren in 1845 in Westerlee gemeente Scheemda
        Volgt IV-d.
        2 Mettje Harms, geboren in 1849 in Westerlee gemeente Scheemda Volgt
        IV-e.
        3 Wilko Harms, geboren in 1852 in Scheemda Volgt IV-f.
        4 Christiaan Harms, geboren in 1854 in Oostwold gemeente Midwolda Volgt
        IV-g.
        5 Hindrik Harms, geboren in 1859 in Westerlee gemeente Scheemda Volgt
        IV-h.

        IV-h Hindrik Harms is geboren in 1859 in Westerlee gemeente Scheemda,
        zoon van Hindrik Harms Harms en Frouwke Christiaans Brink. Hindrik is
        overleden. Hindrik trouwde, 21 jaar oud, op 03-06-1880 in Scheemda met
        Geertje de Wal, 20 jaar oud. Geertje is geboren in 1860 in Westerlee
        gemeente Scheemda, dochter van Haiko de Wal en Grietje Harms. Geertje is
        overleden.

        Kinderen van Hindrik en Geertje:
        1 Frouwke Harms, geboren in 1880 in Scheemda Volgt VI-a.
        2 Heiko Harms, geboren in 1881 in Scheemda Volgt VI-b.
        3 Grietje Harms, geboren in 1886 in Napels gemeente Scheemda Volgt
        VI-c.
        4 Hendrik Harms, geboren in 1889 in Westerlee gemeente Scheemda Volgt
        VI-d.
        5 Harm Harms, geboren op 20-02-1891 in Napels gemeente Scheemda Volgt
        VI-e.
        6 Geessinus Harms, geboren in 1894 in Scheemda Volgt VI-f.

        VI-e Harm Harms is geboren op 20-02-1891 in Napels gemeente Scheemda,
        zoon van Hindrik Harms en Geertje de Wal. Harm is overleden op 20-12-1969 in
        Alkmaar, 78 jaar oud. Harm trouwde, 21 jaar oud, op 23-05-1912 in Scheemda
        met Derktje Meijer, 25 jaar oud. Derktje is geboren op 24-01-1887 in
        Scheemda, dochter van Jacob Meijer en Derkje Riemeijer. Derktje is overleden
        op 23-03-1980 in Alkmaar, 93 jaar oud.

        Kinderen van Harm en Derktje:
        1 Geertje Harms, geboren op 27-03-1913 in Winschoten Volgt VII-a.
        2 Derktje (Detje) Harms, geboren op 15-03-1917 in Scheemda Volgt
        VII-b.
        3 Hindrik (Henk) Harms, geboren op 13-10-1919 in Scheemda Volgt
        VII-c.
        4 Jacoba Harms, geboren op 28-01-1921 in Scheemda Volgt VII-d.
        5 Harm (Appie) Harms, geboren op 14-10-1923 in Scheemda. Appie is
        overleden op 01-11-1944 in Amsterdam, 21 jaar oud. Hij is begraven te
        Amsterdam.
      • john drenth
        Message 3 of 4 , Nov 1, 2006
          Genealogy Drenth

[...]

          Thank you Harm, hopelijk je kunt meer uitvinden voor mij.
          Since vele van mijn ancestors kwamen van Winschoten, the Pekela's, Beerta en Finsterwolde met omstreken, vond ik het prachtig om op te zoeken van je internet pages, information aan genealgiewinschoten.nl en genealogiegroningen.nl
          met mijn dank, John Drenth