Nieuw

  • fennechiena
    Message 1 of 12 , Jun 1, 2002
      Hallo,

      Sinds vanmiddag ben ik nieuw in deze groep.
      Ik ben op zoek naar alle mogelijke informatie over de volgende namen
      van mijn voorouders: Duursema, Lubbers, Gort, Klok, Eisses, Kuipers,
      Kuiperus, Nijdam, Vrieling, Sprik, Kistenkast, Boelens (en nog veel
      meer). Omgeving: Hoogezand (Kalkwijk, Windeweer), Sappemeer
      (Kleinemeer), Slochteren, Zuidlaren, Veendam, Groningen, Leek,
      Aduard, Wierum, Dorkwert.

      Alle tips zijn welkom, en het lijkt mij ook leuk om informatie uit
      te wisselen.

      Vriendelijke groet,
      Fennie Duursema
    • D.Franzen
      Message 2 of 12 , Apr 29, 2005
        Hallo Maarten,
        Welkom tot onze groep.
        Heb je ook Franzen of Bronsema in je bestand staan?
        Met vriendelijke groet:
        Derk Franzen
        Message 3 of 12 , Apr 29, 2005
          Hallo,
          Mijn familie van vaders kant komt uit Pekela. Na de mannelijke lijnen heb
          ik de vrouwelijke lijnen uitgezocht en ben met aanverwante Pekelder families
          bezig (geweest).
          Ik zit regelmatig in het archief in het gemeentehuis van Pekela en zoek
          ook wel eens iets uit voor anderen.
          Dus misschien kan ik je ergens mee helpen.
          Groetjes, Nelleke

> [...]
          gaat
          > dan ook daar naar uit.
          > Ik hoop dan ook in de loop van de tijd wat meer antwoorden te krijgen op

        • Maarten Bouwes
          Message 4 of 12 , Apr 29, 2005
            Hallo Nelleke,

            Voor nu begint ons allereerste begin bij Tamme Tjackens die met Niese Ulbens
            trouwt in 1644 te Oude Pekela. Wanneer deze zijn geboren, wie de ouders zijn
            etc, weet ik niet. Daar ben ik nu mee bezig. Hoop via deze groep wat meer
            informatie te vergaren.

            Klein uittreksel van de stamboom:

            Tamme Tijackens, geb. Oude Pekela zn. van Tijacke, tr. Oude Pekela 15 april
            1644 Niese Ulbens ged. Oude Pekela dr. van Ulben en N.N..

            Uit dit huwelijk:

            1. Buwe Tammes, ged. Oude Pekela 13 dec. 1657
            2. Griete Tammes, ged. Oude Pekela 30 dec. 1660
            3. Grietjen Tammes, ged. Oude Pekela 30 aug. 1663
            4. Bouwe Tammes volgt II
            5. Jacob Tammes, ged. Oude Pekela 15 sept. 1667

            Wellicht kan iemand mij nog een beetje opweg helpen.

            Maarten

          • nelleke buzeman
            Message 5 of 12 , Apr 29, 2005
              Dag Maarten,

              Zoals gezegd zit ik veel in het gemeentehuis en dat betekent dat ik vooral
              bezig ben met bevolkingsregister en burgerlijke stand.
              Ik heb een doopbestand en daarin vind ik de gegevens die jij noemt. Verder
              terug kan ik je niet aan helpen. Maar misschien iemand anders.
              Volgende keer beter.
              Groeten, Nelleke