Klaas Lammerts van Zaaijen en ouders

  • Esther van Rems-Dijkstra
    Message 1 of 1 , Aug 3, 2006
      Hallo,

      Als verrassing voor mijn oom wil ik voor zijn verjaardag de mannelijke lijn
      van zijn boom geven. Nu heb ik al de nodige gegevens gevonden, maar loop nu
      vast.
      Het gaat om de volgende persoon:
      Persoonskaart van Klaas Lammerts van Zaaijen *Klaas Lammerts van Zaaijen* is
      geboren op 3 april 1794 in Groningen, zoon van Lammerts Claasen en Margijn
      Roelfs. Klaas Lammerts is overleden op 12 augustus 1827 in Groningen, 33
      jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 13 augustus 1827 [bron:
      akte 839 Groningen].
      Klaas Lammerts trouwde, 20 jaar oud, op 1 januari 1815 in Groningen [bron:
      akte 2 groningen] met *Grietje van Boekeren*, 26 jaar oud. Grietje is
      geboren op 24 februari 1788, dochter van Jan van Boekeren en Swaantje Harms.
      Grietje is overleden op 2 februari 1848 in Groningen, 59 jaar oud.

      Kinderen van Klaas Lammerts en Grietje:

      *1 Geert Makkinga van Zaaijen*, geboren op 27 december 1815 in Groningen.

      1) trouwde, 28 jaar oud, op 5 mei 1844 in Groningen [bron: genlias.nl]
      met *Johanna
      Harmina Sonnenberg*, 28 jaar oud. Johanna Harmina is geboren op 1 maart 1816
      in Obergum, dochter van Jan Sonnenberg en Johanna Harms Niewold. Johanna
      Harmina is overleden vóór 1879, ten hoogste 63 jaar oud.

      (2) trouwde, 63 jaar oud, op 19 oktober 1879 in Groningen [bron: genlias.nl]
      met *Grietje de Vries*, 47 jaar oud. Grietje is geboren op 1 januari 1832 in
      Amsterdam.
      **

      *2 NN van Zaaijen*, levenloos geboren zoon, geboren op 12 oktober 1819 in
      Groningen.
      *3 Zwaantje van Zaaijen*, geboren in 1822 in Groningen. Zwaantje is
      overleden op 17 april 1822 in Groningen, 0 dagen oud.
      *4 Zwaantje van Zaaijen*, geboren op 19 oktober 1824 in Groningen.

      Wie kent dit gezin en weet meer over zijn ouders??

      Esther van rems-Dijkstra

      --
      Esther at Gmail!