Arend & Jurrien Mulder/molen Koveltimp te Farmsum

  • Kroese
    Message 1 of 1 , Jun 1, 2006
      Ik onderzoek de genealogie van o.a. de familie Mulder
      Nu kwam ik bij Genlias de volgende Mulders tegen: Arend en vader Jurrien.
      Hierbij wordt geschreven dat Arend geboren is in Farmsum en dat zijn
      vader "zaagmolenaarsknecht" was.

      Burgerlijke stand - Overlijden

      Groninger Archieven
      Gemeente: Haren
      Soort akte: overlijden
      Aktenummer: 42
      Aangiftedatum: 23-08-1860

      Overledene: Arend Mulder
      Geslacht: M
      Overlijdensdatum: 21-08-1860
      Leeftijd: 84
      Overlijdensplaats: Haren

      Vader: Jurrien Mulder
      Moeder: Jantien NN
      Partner: Hillechien Hoving
      Relatie: weduwnaar

      Nadere informatie
      geboortepl: Farmsum gem. Delfzijl; beroep vader: zaagmolenaarsknecht

      Nu las ik op de site over de geschiedenis van Farmsum (
      http://www.farmsum.net/ )bij de informatie over de molen Koveltimp dat
      daar een Abel Cornelus Mulder de molen huurde voor 1811.
      Wie kan mij meer over deze Mulder en eventueel andere Mulders
      vertellen waaruit ik eventueel familiebanden kan herleiden?
      Zijn er wellicht ook verhalen of wetenswaardigheden met betrekking tot
      deze Mulders?

      Ronald J.T. Mulder