Voorvaders Johannes van Zaaijen

  • Esther van Rems-Dijkstra
    Message 1 of 6 , May 31, 2006
      Hallo,

      Voor mijn oom zoek ik zijn voorouders.
      Ik heb maar heel weinig:
      Persoonskaart van Johannes (Joop) van Zaaijen *Johannes (Joop) van
      Zaaijen*is geboren op 15 augustus 1910. Joop is overleden op 1 juli
      2000 in
      Groningen, 89 jaar oud. Joop trouwde met *Anna Kamperman*. Anna is geboren
      op 17 maart 1921.

      Kinderen van Joop en Anna:

      *1 Annamarie van Zaaijen*, geboren vóór 1947.
      *2 Hans van Zaaijen*, geboren op 13 november 1947 in Groningen. Hans
      trouwde, 31 jaar oud, op 30 maart 1979 in Groningen [bron: ellen] met *Marion
      Corinne (Corinne) Bosma*, 25 jaar oud. Marion Corinne is geboren op 17
      januari 1954 in Harlingen, dochter van Johannes Marinus (Hans) Bosma
      en Pieternella
      Aukelina (Nel) Schuring.

      Gegenereerd met Aldfaer versie 3.4.1 op 31-05-2006 13:44 door Esther van
      Rems-Dijkstra
      Kent iemand deze mensen en hun ouders?
      Of heeft iemand van Zaaijens in de takken??

      Groetjes
      Esther van Rems
      --
      Esther at Gmail!

    • Annemarth Sterringa
      Message 2 of 6 , May 31, 2006
        Esther,

        Op iemands persoonskaart/persoonslijst
        staan in ieder geval de namen van de ouders.

        http://www.cbg.nl/ Collecties/ Persoonskaarten en persoonslijsten

        Een ander goed startpunt voor genealogisch onderzoek is het
        trouwboekje van de ouders, waarin dan weer de namen van het
        bruidspaar vermeld staan.

        Groetjes,
        Annemarth Sterringa

        --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Esther van Rems-
        Dijkstra" <esthervanrems@...> wrote:

> [...]
        > Zaaijen*is geboren op 15 augustus 1910. Joop is overleden op 1 juli
        > 2000 in Groningen, 89 jaar oud. Joop trouwde met *Anna Kamperman*.

        <knip>
      • Annemarth Sterringa
        Message 3 of 6 , May 31, 2006
          Oeps, ik bedoel natuurlijk dat in een trouwboekje de namen van de
          ouders van het bruidspaar vermeld staan, excuus a.j.b.

          --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Annemarth Sterringa"
          <annemarthsterringa@...> wrote:

> [...]
          >
          > Een ander goed startpunt voor genealogisch onderzoek is het
          > trouwboekje van de ouders, waarin dan weer de namen van het

        • Esther van Rems-Dijkstra
          Message 4 of 6 , May 31, 2006
            Tja da's een beetje lastig bemachtigen als het een verrassing voor zijn 60e
            verjaardag moet zijn.............zijn moder praat haar mond absoluut voorbij
            en aan hem kan ik het ook niet vragen, maar de persoonskaart van het CBG kan
            ik wel opvragen! Dank voor de tip!

            Esther

            Op 31-5-06 heeft Annemarth Sterringa <annemarthsterringa@...> het
            volgende geschreven:

            > Oeps, ik bedoel natuurlijk dat in een trouwboekje de namen van de
            > ouders van het bruidspaar vermeld staan, excuus a.j.b.
            >

            > --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "Annemarth Sterringa"

            Esther at Gmail!

            Message 5 of 6 , May 31, 2006
              Ben je bekend met www.genlias.nl ?

              Kijk eens wat je daar kan vinden

              Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
              Archieflocatie Groninger Archieven
              Algemeen Gemeente: Sappemeer
              Soort akte: Huwelijksakte
              Aktenummer: 69
              Datum: 01-12-1904
              Bruidegom Johannes van Zaaijen
              Geboorteplaats: Groningen
              Bruid Hillegien Freij
              Geboorteplaats: Kalkwijk gem. Hoogezand
              Vader bruidegom Klaas van Zaaijen
              Moeder bruidegom Annegien Fielstra
              Vader bruid Elso Freij
              Moeder bruid Hillegien Stol
              Nadere informatie beroep bruidegom:
              sigarenfabrikant; beroep vader bruidegom.:
              arbeider; beroep vader bruid: schoenmaker; bruidegom 26 jaar; bruid 28 jaar

              Bron Burgerlijke stand - Overlijden
              Archieflocatie Historisch Centrum Overijssel
              Algemeen Gemeente: Deventer
              Aktenummer: 367
              Aangiftedatum: 00-00-1922
              Overledene Johannes van Zaaijen

              At 08:46 PM 5/31/2006, you wrote:

> [...]
              >Rems-Dijkstra
              >Kent iemand deze mensen en hun ouders?
              >Of heeft iemand van Zaaijens in de takken??

              http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr
              (in English) Feel free to discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
              http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos
              Article about Witsen and Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
              http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in
              English) Korea through Western Cartographic eyes
              http://www.henny-savenije.pe.kr/bboard Bulletin board for Korean studies
            • Esther van Rems-Dijkstra
              Message 6 of 6 , May 31, 2006
                Dat zou familie kunnen zijn, maar ik heb geen naam de ouders van Johannes
                (Joop), maar heb via senoirweb met iemand contact gehad wiens opa een broer
                is van de opa van mijn oom. Over een aantal dagen hoor ik meer van hem (zijn
                dochter gaat nu trouwen en hij heeft even wat anders aan zijn hoofd).
                Hopelijk kan ik dan gaan genliassen en geneagooglen...........

                Esther

                Op 31-5-06 heeft Henny Savenije <adam-eve@...> het volgende
                geschreven: