Jan Jans en Aaltje NN

  • Alexander de Grote
    Message 1 of 1 , Apr 1, 2002
      Dag Lijstgenoten,

      Ik heb een vraag over Jan Jans en zijn vrouw Aaltje NN, zij zijn de ouders
      van Jan Jans de Groot.

      Volgens de overlijdensacte van Jan Jans de Groot is deze overleden op
      30-04-1837 te Haren, en geboren in het jaar 1762 te Dalen als zoon van Jan
      Jans van Emmen en Aaltje (de naam verder onbekend) Jan Jans en Aaltje zouden
      in Haren zijn overleden.

      Ik heb nu de vraag of er de mogelijk is in het archief van Groningen dit nog
      na te kijken(dus of deze 2 mensen hier zijn overleden) En of iemand dit voor
      mij zou willen doen, aangezien ik zelf heel weinig tijd hiervoor heb.

      Verder zou ik graag willen weten of er ook iets is van een memoire van
      successie van bovengenoemde Jan Jans de Groot. Ik weet namelijk dat hij wel
      een behoorlijk boer was. (Hij had weilanden aan wat nu de Grootslaan heet te
      Haren)

      Bij voorbaat zeer veel dank,

      Alexander de Groot