groningen.RTF

  • Gerhard Oostindie
    Message 1 of 1 , Mar 30, 2002
      Hallo onderzoekers in Groningen,

      Heel veel heb ik kunnen vinden en veel is aangereikt uit de groep maar hier
      en daar zijn er ontbrekende gegevens, mijn verzoek is dan ook of iemand van
      u mij kan aanvullen.

      Van Ietze uit onderstaand gezin kan ik niets vinden

      1. Wolter Berends Oostinjen, geboren 23 Jul 1814 in Hoogeveen, (zoon van
      Berent Wolters Oostinje en Pietertje Geerts Voerman) overleden 22 Sep 1886
      in Hoogeveen.

      Hij trouwde Pietertje Itszes Dijkstra, 3 Jul 1842 in Lemsterland,
      geboren 7 Okt 1816 in Stroobos, (dochter van Itsze Michiels Dijkstra en
      Geertje Pieters Faber).

      Kinderen:
      2. i Geertje Wolters Oostindie geb. 1844.
      3. ii Berend Wolters Oostindie geb. 3 Sep 1846.
      4. iii Tjebbe Wolters Oostindie geb. 12 Nov 1850.
      5. iv Pietertje Wolters Oostindie geb. 4 Okt 1854.
      v Jetze Wolters Oostindie, geboren 4 Okt 1856 in
      Doezum.

      Tweede Generatie

      2. Geertje Wolters Oostindie, (1.Wolter1) geboren 1844 in Doezum,
      overleden 20 Feb 1927.

      Zij trouwde Jurjen Hendriks Dijkstra, 16 Mei 1868 in Achtkarspelen,
      (zoon van Hendrik Wiebes Dijkstra en Trijntje Sjoerds de Vries).

      Kinderen:
      i Pietertje Dijkstra, geboren 19 Okt 1873 in
      Achtkarspelen, overleden 16 Nov 1882 in Achtkarspelen.
      ii Sjoerd Dijkstra, geboren 19 Apr 1875 in
      Achtkarspelen.
      iii Trijntje Dijkstra, geboren 20 Dec 1876 in
      Achtkarspelen.
      iv Jeltje Dijkstra, geboren 30 Jun 1879 in
      Achtkarspelen.
      v Pietertje Dijkstra, geboren 26 Feb 1883 in
      Achtkarspelen.

      Heeft iemand hier meer gegevens van de kinderen ?

      3. Berend Wolters Oostindie, (1.Wolter1) geboren 3 Sep 1846 in Doezum.

      Hij trouwde Trijntje Martinus Jeltema, 30 Aug 1874 in Grijpskerk,
      geboren 1849 in Oudwoude, (dochter van Martinus Jans Jeltema en Grietje
      Tunnis Buursema).

      Kinderen:
      i Grietje Oostindie, geboren 1876.

      Zij trouwde Aldert Faber, 20 Jan 1898 in
      Grijpskerk, geboren 1872 in Niezijl, (zoon van Sijtse Faber en Korneliske
      Stoel).

      Weet iemand of dit gezin meer kinderen heeft voortgebracht ?

      4. Tjebbe Wolters Oostindie, (1.Wolter1) geboren 12 Nov 1850 in Doezum.

      Hij trouwde Harmke Arends Smidt, 6 Dec 1873 in Oldekerk, geboren 25 Nov
      1850 in Oldekerk, (dochter van Arend Sanders Smidt en Albertje Tjeerds de
      Vries).

      Kinderen:
      6. i Arend Oostindiër geb. 3 Okt 1873.
      7. ii Pieter Oostindië geb. 23 Sep 1876.
      8. iii Albertus Oostindie geb. 19 Feb 1879.
      9. iv Iet Oostindie geb. 14 Apr 1885.

      5. Pietertje Wolters Oostindie, (1.Wolter1) geboren 4 Okt 1854 in Doezum.

      Zij trouwde Jakob Tjeerts Reitsema, 17 Jan 1878 in Grijpskerk, geboren
      1854 in Sebaldeburen, (zoon van Tjeert Reitsema en Tjitske Jakobs Hoogstra).

      Kinderen:
      i Tjeert Jakobs Reitsema, geboren 1878 in
      Grootegast.

      Hij trouwde Jantje Geerts Laanstra, 16 Mei 1903
      in Grootegast, geboren 1877 in Surhuizum, (dochter van Geert Weits Laanstra
      en Jeltje Harms Veenstra).

      ii Wolter Jakobs Reitsema, geboren 1883 in
      Grootegast.

      Hij trouwde Jantje Tjapkes, 12 Mei 1904 in
      Zuidhorn, geboren 1886 in Noordhorn, (dochter van Gerrit Tjapkes en Trijntje
      Geertsema).

      Kan iemand misschien deze gegevens aanvullen ?

      9. Iet Oostindie, (4.Tjebbe2, 1.Wolter1) geboren 14 Apr 1885 in
      Grijpskerk, overleden 31 Okt 1963 in Groningen.

      Zij trouwde Kornelis Zuidema, 24 Mei 1906 in Zuidhorn, geboren 30 Jan
      1879 in Oldehove, (zoon van Pauwel Zuidema en Roelfke de Boer) overleden 18
      Okt 1975 in Zuidhorn, begraven in Niehove.

      Kinderen:
      i Harmke Roelfke Zuidema, geboren 19 Mei 1907 in
      Aduard, overleden 28 Sep 1989 in Eelde.
      ii Pauwel Zuidema, geboren 12 Jul 1909 in
      Oldehove.
      iii Roelfke Zuidema, geboren 13 Okt 1912 in
      Oldehove.
      iv Tjebbe Jan Zuidema, geboren 3 Jul 1914 in
      Oldehove, overleden 0 Jan 1996 in Groningen.
      v Jantje Zuidema, geboren 17 Mrt 1918 in
      Oldehove, overleden 15 Jun 1985 in Groningen.

      Is er mogelijk een aanvulling te maken op dit gezin ?
      In Genlias zijn er over deze personen geen gegevens te vinden en als je in
      Ede woont kun je niet inloggen op het programma dat in de bibliotheken van
      Groningen beschikbaar is. Ook alle bronbewerkingen waar ik van weet heb ik
      doorgeploegd maar kom niet verder. Zoals gezegd ik hoop dat één van u
      gegevens heeft over bovenstaande personen in zijn of haar database.
      Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
      Gerhard Oostindië