Re: [groningen-genealogy] Fwd: stoelrechten

  • Menne Glas
    Message 1 of 4 , Apr 3 9:00 AM
      Hoi Sigrid,

      Ten eerste mag je in deze lijst niet bedanken, zoals je ongetwijfeld weet.
      Dat doe je privé, anders zitten 850 mensen hun tijd te verspillen met het
      lezen van een bedankje waar ze helemaal niks mee kunnen, dat is toch zo een
      complete werkdag naar de mallemoeren. Zie ook LISTINFO.

      En ten tweede, wel zo belangrijk, moet je natuurlijk Redmer bedanken ....:)

      Groet, Menne

      Op 3-4-06 heeft sigrid krijger <s.krijger@...> het volgende
      geschreven:

      > Dank Menne,
      >
      > Beetje mixen en ik kom er wel uit! Dus daar staat 'proces'!
      > Uitmijnders? Ausmiener dus, oftewel Auktionator/makelaar!
      > Mijn eigen voorvaders broertje was Ausmiener in die tijd ;-)
      >

      > Sigrid
      > _______________________________________
      >
      > website: www.degrave.name

    • klaasbijsterveld
      Message 2 of 4 , Apr 3 2:04 PM
        Hallo Sigrid,

        De tekst van de puzzel is nu bijna compleet, ik denk dat er twee
        foutjes in de transcriptie van Redmer zitten.
        Ik maak van "verscheyde regten" verscheyde reijsen! En dan bedoelen ze
        niet reizen, maar malen/keren, dus er werd vaker een verzoekschrift of
        zo naar de regering geschreven.
        Verder staat er verderop (denk ik) niet "waarom een ogenschijn", maar
        waerover een ogenschijn. Zoals ze dat soms vroeger ook wel zo mooi
        zeiden bedoelen ze een oculaire inspectie.
        Blijft over die be...ten, helaas ben ik daar ook nog niet uit.

        Groeten,
        Klaas Bijsterveld