Re: [groningen-genealogy] Hyperlink

  • Ben Doedens
    Message 1 of 2 , Oct 31, 2005
      From: "Frans Krom" <f.i.krom@...>
      To: "groningen-genealogy" <groningen-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Monday, October 31, 2005 8:36 PM
      Subject: [groningen-genealogy] Hyperlink

      > Hallo lijstgenoten,
      >
      > Is iemand bekend met Bronscan via Hyperlink ? Ik niet .
      >
      > http://www.seniorweb.nl/gen/BRONSCAN1.htm
      >
      > Ik wil graag weten hoe je het moet installeren.

      Als het inderdaad nog steeds op een BBS draait zul je met een terminal
      programma moeten inbellen. Wat hadden we daar vroeger ook allemaal voor in
      het goede oude DOS tijdperk. Procomm, Telix. En downloaden met Z-modem.
      Overigens ging dat heel wat beter en met veel minder overhead dan volgens
      het internet protocol.

      In Windows XP gebruik je Hyperterminal, zit onder Bureau Accessoires,
      Communicatie. Je moet nog steeds een inbelmodem hebben aangesloten en je
      moet dus uitbellen. Daarvoor moet je dus het inbelnummer van het BBS hebben
      waar met Bronscan gegevens zijn te halen.

      Bronscan zelf ken ik verder niet. Ik denk dat het op het BBS draait en je
      het daar, nadat je bent ingelogd, kunt opstarten.

      Met vriendelijke groeten,
      Ben Doedens