Re: [groningen-genealogy] HOENDERMIS & UIL

  • HINDRIK WOLDA
    Message 1 of 3 , Nov 30, 2001
      Hallo Maggie,
      Om te beginnen bedankt voor de geboortedata van Anje Uil en Jan Simon
      Kuiper.
      De personen heb ik wel. Anje's vader is een voorvader van mij. Ik kan
      je goed helpen met Anje's voorouders. Kijk maar eens op mijn website in het
      "boek." Je vind ze in mijn kwartierstaat, maar zijn het gemakkelijkste te
      vinden via de index van dat "boek"
      Ik hoor het wel als je vragen of problemen hebt?
      Hoendermissen ken ik ook niet.

      groetjes
      Henk

      Henk Wolda
      1626 106 Avenue S.E.
      Bellevue, WA 98004-7102, U.S.A.
      Tel.: (425)-455-1443
      e-mail: H_WOLDA@...

    • Harm Selling
      Message 2 of 3 , Jan 4, 2002
        >2. Geert Everts Hoendermis en zijn vrouw
        >3. Fenne Lodewijks. Ik weet niet wanneer zij geboren en getrouwd
        >zijn. Hun dochter Antje wordt geboren Beerta 9-2-1820. Zij trouwt
        >later met Berend Sulman. Is Hoendermis eigenlijk wel een Groningse
        >naam?

        I Antje Hoendermis, geboren te Beerta (gr) op 9 februari 1820, dochter
        van Geert Everts Hoendermis (II) en Fenne Lodewijks van Dijk.
        Zij is getrouwd te Oude Pekela (gr) op 5 augustus 1845 (1) met Berent
        Sulman, geboren te Winschoterzijl (gr) op 23 juni 1821, zoon van
        Willem Sulman en Margrieta Berends de Ruiter, (Grietje).
        Zij is getrouwd te Oude Pekela (gr) op 27 oktober 1877 (2) met Klaas
        Kuiper, geboren te Oude Pekela (gr) rond 1831, zoon van Jan Berends
        Kuiper en Aaltje Jans Potjewijd.
        (Hij was weduwnaar van Trientje Koekkoek.)

        II Geert Everts Hoendermis, arbeider, gedoopt te Winschoten (gr) op 28
        juli 1793, zoon van Evert Geerts Hoendermis (III) en Elsijn Jans.
        Hij was gehuwd met Fenne Lodewijks van Dijk.
        Uit dit huwelijk:
        1 Antje Hoendermis, geboren te Beerta (gr) op 9 februari 1820, zie
        I.
        2 Elsien Hoendermis, geboren te Winschoten (gr) rond 1823.
        Zij is getrouwd te Winschoten (gr) op 24 februari 1849 met Harm
        Hansen, boerenknecht, geboren te Winschoten (gr) rond 1820, zoon
        van Hans Harms Hansen en Geessien Berends.

        III Evert Geerts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 7 november
        1756, zoon van Geert Everts Hoendermis (IV) en Swaantje Jans.
        Hij was gehuwd met Elsijn Jans, begraven te Winschoten (gr) op 18
        februari 1807.
        Uit dit huwelijk:
        1 Geert Everts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 28 juli
        1793, zie II.
        2 Jan Everts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 21 september
        1794.
        3 Jan Everts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 6 december
        1795.
        4 Stijntie Everts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 2
        december 1797.
        5 Jan Everts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 27 oktober
        1799.
        6 Jantie Everts Hoendermis, geboren te Winschoten (gr) op 30
        september 1802, gedoopt aldaar op 10 oktober 1802.
        7 Jan Everts Hoendermis, geboren te Winschoten (gr) op 15 januari
        1805, gedoopt aldaar op 27 januari 1805.
        8 Evert Everts Hoendermis, geboren te Winschoten (gr) op 15 januari
        1805, gedoopt aldaar op 27 januari 1805.

        IV Geert Everts Hoendermis, afkomstig uit Scheemda (gr), begraven te
        Winschoten (gr) op 6 januari 1810.
        Hij is in ondertrouw gegaan te Winschoten (gr) op 14 april 1754 met
        Swaantje Jans, afkomstig uit Winschoten (gr), begraven aldaar op 6
        september 1791.
        Uit dit huwelijk:
        1 Evert Geerts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 7 november
        1756, zie III.
        2 Jantien Geerts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 5 oktober
        1760, begraven aldaar op 18 november 1761.
        3 Janna Geerts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 26
        september 1762.
        Zij is getrouwd te Winschoten (gr) op 19 mei 1827 met Jan Jans
        Prijt, inlandse kramer, geboren te Finsterwolde (gr) rond 1792,
        zoon van Jan Jans Prijt en Grietje Koerts.
        4 Tjaatje Geerts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 10
        januari 1766.
        5 Jantien Geerts Hoendermis, gedoopt te Winschoten (gr) op 4 mei
        1769.

        Harm Selling (h.selling@...)

        Genealogie in Groningen

        http://www.genealogiegroningen.nl