Re: [groningen-genealogy] site met Groninger Staals en Staals uit de rest van Nederland

  • Olga
    Message 1 of 18 , Jul 1, 2005
      Hoi Erick

      Ik zag onderstaande Stalen zo gauw niet op je site.

      Arend Staal is geboren op vrijdag 10 mei 1833 in Oldekerk. Arend is
      overleden op woensdag 29 oktober 1913 in Grootegast, 80 jaar oud. Arend
      trouwde, 27 jaar oud, op maandag 14 mei 1860 in Grootegast met Marijke
      Fokkema, 22 jaar oud. Marijke is geboren op maandag 2 oktober 1837 in
      Sebaldeburen, gem Grootegast, dochter van Jan Fokkes Fokkema en Wietske
      Meints Wieringa. Marijke is overleden op zondag 18 maart 1917 in Grootegast,
      79 jaar oud.

      Kinderen van Arend en Marijke:
      1 Pieterke Staal, geboren omstreeks 1862 in Sebaldeburen, gem.Grootegast.
      Pieterke is overleden op maandag 22 oktober 1894 in Grootegast, ongeveer 32
      jaar oud. Pieterke trouwde, ongeveer 24 jaar oud, op zaterdag 22 mei 1886 in
      Grootegast met Henderikus Velting, ongeveer 32 jaar oud. Henderikus is
      geboren omstreeks 1854 in Borger.
      2 Janna Staal, geboren omstreeks 1866 in Sebaldeburen. Janna trouwde,
      ongeveer 28 jaar oud, op woensdag 27 juni 1894 in Roden met Freerk Hoeksema,
      49 jaar oud. Freerk is geboren in 1845 in Zevenhuizen.
      3 Roelf Staal, geboren omstreeks 1869 in Sebaldeburen, gem Grootegast.
      Roelf:
      (1) trouwde, ongeveer 32 jaar oud, op zaterdag 11 mei 1901 in Roden met
      Trientien Krijthe, ongeveer 31 jaar oud. Trientien is geboren omstreeks 1870
      in Roden.
      (2) trouwde, ongeveer 36 jaar oud, op dinsdag 28 maart 1905 in Grootegast
      met Aukje IJtsma, 30 jaar oud. Aukje is geboren in 1875 in Sebaldeburen, gem
      Grootegast.
      4 Jan Staal, geboren omstreeks 1871 in Sebaldeburen.
      Beroep:
      Landbouwer (1899)

      Jan trouwde, ongeveer 28 jaar oud, op zaterdag 20 mei 1899 in Oldekerk met
      Maria Dorothea de Vries, ongeveer 25 jaar oud. Maria Dorothea is geboren
      omstreeks 1874 in Niekerk.
      5 Jannes Staal, geboren omstreeks 1871 in Sebaldeburen, gem.Grootegast.
      Jannes is overleden op dinsdag 3 februari 1874 in Grootegast, ongeveer 3
      jaar oud.
      6 Sjoukje Staal, geboren in 1874 in Sebaldeburen, gem Grootegast. Sjoukje
      trouwde, 44 jaar oud, op donderdag 23 mei 1918 in Grootegast met Johannes
      Wielsma, 41 jaar oud. Johannes is geboren in 1877 in Pieterzijl.
      7 Aagtje Staal, geboren op donderdag 15 februari 1877 in Grootegast.
      Aagtje is overleden op maandag 19 februari 1877 in Grootegast, 4 dagen oud.
      8 Martje Staal, geboren omstreeks 1878 in Sebaldeburen, gem Grootegast.
      Martje trouwde, ongeveer 23 jaar oud, op donderdag 22 augustus 1901 in
      Grootegast met Wilte Vos, ongeveer 27 jaar oud. Wilte is geboren omstreeks
      1874 in Zuidwolde.

      Aanvullingen zijn altijd welkom
      Groetjes Olga

      http://members.chello.nl/tcd.kroeders/

      http://stambomen-nederland.startpagina.be/

      http://genealogie-nederland.startpagina.be/
      Message 2 of 18 , Jul 2, 2005
        Hallo Erick

        In Wildervank vond ik nog de hierna genoemde Stalen. Link met voor jou
        bekende Stalen? Je maakt er een leuk project van!

        Groeten,

        Bert

        1 : Hermina Barteldina Staal, geboren te Wildervank op 6 februari 1837,
        overleden te Gasselte op 1 maart 1916, dochter van Abraham Harms Staal, nr.
        2 en Titia Hendrika Lacosta, nr. 3

        Hermina is getrouwd te Wildervank op 4 maart 1858 met (1) Willem Rudolf
        Schukking, geboren te Anloo op 22 augustus 1834, overleden voor 1867, zoon
        van Lubbertus Mattheas Schukking en Geertje Muldink, getrouwd te Gasselte op
        8 januari 1867 met (2) Hendrik Lammrts Niemeijer, geboren te Rolde op 20
        juli 1806, overleden te Gasselte op 23 januari 1868, weduwnaar van Zwaantje
        Boer en Susanna Adriana Pierijn, zoon van Hendrik Lammerts Niemeijer en
        Aaltien Jans, getrouwd te Gieten op 19 mei 1869 met (en gescheiden te Assen
        op 27 juni 1892 van) (3) Markus Niezing, geboren ca. 1841, zoon van Pieter
        Niesing en Geertje Pepping, en getrouwd te Anloo op 25 augustus 1894 met (4)
        Jan Warners, geboren te Anloo op 16 maart 1826, weduwnaar van Henderkien
        Kors, zoon van Harm Warners en Jantien Hendriks

        2 : Abraham Harms Staal, goud-en zilverwerker (1832), geboren te Wildervank
        op 6 juni 1808, gedoopt aldaar op 12 juni 1808, zoon van Harm Bartels Staal
        [Herman Bartels Staal], nr. 4 en Anna Egges Boois, nr. 5

        Abraham is getrouwd te Wildervank op 20 december 1832 met

        3 : Titia Hendrika Lacosta [Titia Henderika Lacoste], geboren te Anloo op 22
        april 1804, dochter van Johannes Bernardus Lacosta, nr. 6 en Henderika
        Gezina Smeeng, nr. 7

        Kinderen:

        Johannes Bernardus Staal, geboren te Widervank op 1 december 1835, overleden
        te Veenhuizen, Gemeente Norg op 9 februari 1906

        Hermina Barteldina Staal, nr. 1, geboren te Wildervank op 6 februari 1837,
        overleden te Gasselte op 1 maart 1916

        Cornelisje Staal, dienstmeid, geboren te Wildervank op 19 mei 1841, is
        getrouwd te Groningen op 15 december 1870 met Frederik Brinkman,
        vleeschhouwer, geboren te Groningen op 10 februari 1845, zoon van Hindrik
        Wilheln Brinkman, vleeschhouwer en Maria Bruinink

        Harmanna Cornelia Staal, geboren te Wildervank ca. 1844, is getrouwd
        (wettiging 1 kind) te Wildervank op 31 augustus 1878 met Jan van der Haar,
        verver, geboren te IJsselmuiden ca. 1826, weduwnaar van Johanna Kommel, zoon
        van Gerrit van der Haar en Elisabeth Richerds

        4 : Harm Bartels Staal [Herman Bartels Staal], goud-en zilverwerker (1832)

        Harm is getrouwd met

        5 : Anna Egges Boois [Anna Egges Booijs, Anna Eggo Boois]

        Kinderen:

        Abraham Harms Staal, nr. 2, goud-en zilverwerker (1832), geboren te
        Wildervank op 6 juni 1808, gedoopt aldaar op 12 juni 1808

        Eggo, geboren te Wildervank op 23 juli 1810, gedoopt aldaar op 5 augustus
        1810

        Eggo Harms Staal, geboren te Wildervank op 3 april 1813, gedoopt aldaar op

        6 : Johannes Bernardus Lacosta [Johannes Bernardus Lacoste], heel-en
        vroedmeester, geboren ca. 1771

        Johannes is getrouwd met

        7 : Henderika Gezina Smeeng [Hendrika Gezina Smeengh]

        Kinderen:

        Titia Hendrika Lacosta [Titia Henderika Lacoste], nr. 3, geboren te Anloo op

        Henrika Magdalena Lacoste, geboren te Annerveen (Anloo) op 1 januari 1813

        Hermanus Rudolf Lacoste, geboren te Annerveen (Anloo) op 13 augustus 1814

        Bernardina Johanna Lacoste, geboren te Annerveen (Anloo) op 14 januar 1816

        Hendrikus Reinardus Lacoste, geboren te Anloo op 8 mei 1817

        Pieter Lodewijk Lacoste, geboren te Anloo op 18 januari 1819

        Bernardina Johanna Lacoste, geboren te Anloo op 10 februari 1821

        Sara Antonetta Maria Lacoste, geboren te Anloo op 5 augustus 1822

        Hester Lacoste, geboren te Anloo op 6 mei 1825

        Message 3 of 18 , Jul 2, 2005
          Hallo Allemaal,

          Ik ben op zoek naar het voorgeslacht van Eetje Pieters x Albert Olcherts.
          Zie onder.
          Wie kan mij hier verderl helpen??
          Met Vriendelijk Groeten
          Hans Homan Free
          http://home.hetnet.nl/~homanfree/

          I Albert Olcherts, winkelier, geboren circa 1710 te

          Uithuizen, begraven op 13-06-1775 te Uithuizen, zoon

          van Olfert Geerts en Anje Lubberts.

          Gehuwd voor de kerk (1) op 14-12-1738 te Usquert met

          Ouwena Harmannus, geboren circa 1710 te Finsterwolde.

          Ondertrouwd (2) op 05-05-1754 te Uithuizen, gehuwd voor

          de kerk op 19-05-1754 te Uithuizen met Eetje Pieters,

          geboren 1733 te Uithuizen, overleden op 04-05-1806 te

          Uithuizen.

          Bij overlijden 73 jaar oud.

          Uit het eerste huwelijk:

          1. Antje Alberts, gedoopt op 13-11-1740 te Uithuizen.

          Uit het tweede huwelijk:

          2. Olfert Alberts Dijkema, gedoopt op 07-03-1755 te

          Uithuizen, overleden op 13-12-1830 te Uithuizen.

          Gehuwd voor de kerk op 21-09-1788 te Uithuizen met

          Regina Jans Oosterwold.

          3. Pieter Alberts, gedoopt op 24-10-1756 te Uithuizen.

          4. Lubbert Alberts, gedoopt op 29-10-1758 te

          Uithuizen.

          5. Lubbert Alberts, gedoopt op 27-04-1760 te

          Uithuizen.

          6. Willem Alberts Dijkema, gedoopt op 07-02-1762 te

          Uithuizen (zie II).

          7. Eenje Alberts, gedoopt op 23-12-1764 te Uithuizen.

          8. Aafje Alberts Dijkema, geboren op 09-03-1766 te

          Uithuizen, gedoopt op 12-03-1766 te Uithuizen,

          overleden op 05-02-1842 te Uithuizermeeden.

          Bij overlijden 75 jaar.

          Gehuwd voor de kerk op 16-10-1796 te

          Uithuizermeeden met Jacob Jans Terhuizen,

          schoenmaker, geboren op 03-10-1756 te Uithuizen,

          gedoopt op 11-10-1756 te Uithuizen, overleden op

          03-06-1838 te Uithuizermeeden, zoon van Jan Geeuwes

          en Geertje Jacobs.

          9. Antje Alberts, gedoopt op 11-03-1770 te Uithuizen.

          10. Jan Alberts Dijkema, schoenmaker, gedoopt op

          26-04-1772 te Uithuizen.

          Gehuwd met Martje Michiels Medema, overleden op

          19-02-1855 te Uithuizen.

          Generatie II

          II Willem Alberts Dijkema, turfschipper, gedoopt op

          07-02-1762 te Uithuizen, overleden op 27-09-1846 te

          Uithuizen, zoon van Albert Olcherts (zie I) en Eetje

          Pieters.

          Gehuwd voor de kerk (1) op 22-11-1789 te Uithuizen met

          Anje Remts, geboren circa 1760, overleden op 15-04-1830

          te Uithuizen, dochter van Remt Jans en Jantje Jacobs.

          Gehuwd (2) op 16-02-1831 te Uithuizen met Mentje Fokkes

          Boelema, dochter van Fokke Freriks Boelema en Frouke

          Melles Bosscher.

        • Piet Molema
          Message 4 of 18 , Jul 2, 2005
            Allen,

            Op mijn Drentse pagina staat ook nog een link op Staal.

            Met vriendelijke groeten,
            Piet Molema
            Webmasters: Genealogie Groningen, Drenthe, Zeeland, Hoeksche Waard, Wegwijzer Genealogie en Archieven in Nederland:
            http://www.familiemolema.nl
            Listowner Mailinglist NLD-Hoeksche-Waard:
            NL - http://www.familiemolema.nl/hwmail.htm
            Eng - http://lists.rootsweb.com/index/intl/NLD/NLD-HOEKSCHE-WAARD.html
            Host query boards Groningen, Drenthe, Zeeland, Hoeksche Waard
            Mailinglist Genealogy Zeeland: http://www.familiemolema.nl/zemail.htm