Mindeltje Pieters en Peter Derks/Hindrik Jacobs

  • Wilma Heeres
    Message 1 of 1 , May 1, 2005
      Hallo allemaal,

      Dankzij de huwelijkscontacten van Fivelingo denk ik iets gevonden te hebben.

      Ik zocht naar de ouders van Eltje Pieters die eerst trouwde in 1742 te Uitwierde met Pieterke Derks en daarna op 10-09-1754 te Uitwierde met Anje Reinders. Maar kwam geen steek verder dus op zoek naar huwlijkscontracten.

      Nu kom ik tot de ontdekking dat Eltje een halfzus Jantje en 2 halfbroers Jacob en Claas heeft. In hun huwelijkscontracten kom ik hun moeder tegen Mindeltje Pieters of Peters.

      In de klapper op de huwelijken van voor 1750 staat een huwelijk van Minje Peters wed. van Peter Derks op 5 oktober 1721 te Farmsum met Hindrik Jacobs van Geefsweer.

      Conclusie de vader en moeder van Eltje Pieters zijn Peter Derks en Mindeltje Pieterts.

      Wie weet er meer over hen en kan zeggen of dit klopt?

      Mindeltje P(i)eters heeft een zus Abeltje Peters en een halfbroer Jannes Peters.

      Peter Derks heeft een halfbroer Albert Derks.

      Wie o wie weet meer van hen?

      Met vriendelijke groet,

      Wilma Heeres