Re: [groningen-genealogy] Beroep: wagenaar

  • Aiko Timmer
    Message 1 of 5 , Apr 1, 2005
      Teijo en Joke,
      Bedankt voor jullie reactie. Weer wat wijzer geworden!
      Hartelijke groet,
      Aiko Timmer
      http://home.tiscali.nl/famtimmer

      Message 2 of 5 , Apr 3, 2005
        Hallo Aiko, Teijo en Joke,

        In het ´beroepsnamenboek´ van J.B. Glasbergen (beroepsaanduidingen
        van voor 1900 in Nederland en Belgie) lees ik bij ´wagenaar´;
        - voerman, koetsier.
        Een voerman, lees ik verder, is iemand die personen en/of goederen
        per wagen vervoort terwijl een ´koetsier´ weer een ´koetsvoerder´ is.

        groet,

        Dick Bakker

        dbakker.cs@...