aanvulling op vraag

  • Gerhard Oostindie
    Message 1 of 1 , Sep 2, 2001
      Hallo allemaal,

      Misschien is dit een aardige aanvulling op de vraag die ik deze week stelde

      Trientje Jans van Tjamsweer * ?
      huwde op 25-02-1802 te Appingedam met:
      Joost Kruger * 1776 te Schupner (Lipland), Schupner is niet goed, ik heb
      gezocht op oude kaarten van Duisland maar geen Schupner, misschien is het
      Schötmar, Joost is overleden 23-11-1836 te Tuikwerd (Delfzijl).

      Trientje moet na 21-03-1846 gestorven zijn zij was aanwezig bij het huwelijk
      van haar dochter Geertrui op 21-03-1846 (Delfzijl).
      Bij het tweede huwelijk van haar zoon Hendrik op 16-12-1859 ook te Delfzijl,
      lees ik in de huwelijksakte dat Trientje overleden is, helaas bij de
      huwelijkse bijlagen geen overlijdensextract van Trientje.
      Ik heb gezocht en gezocht, ook in omliggende dorpen, geen Trientje Jans.

      Ook ben ik al meer dan een jaar op zoek naar Jacob Jans Wierts (Wiers)
      geboren 24-02-1812 te Opwierde (Appingedam) en Marten Jans Wierts (Wiers)
      geboren 07-04-1815 (Appingedam). Ik kan hun overlijdensdatum niet vinden,
      van emigratie is ook geen sprake.
      Hun broer Pieter Jans Wierts (Wiers) laat op 12-10-1854 aan de
      belastingdienst weten dat hij de enige erfgenaam is van Jan Roelfs Wierts
      (Wiers) overleden 08-06-1854 te Appingedam.
      Jacob en Marten zijn in het niets opgelost.
      Groeten voor jullie en een goed weekend !

      Gerhard Oostindie