Dijker te Wildervank

  • Jan Schimmel
    Message 1 of 2 , Oct 3, 2004
      Hallo,

      Wie kan mij helpen aan aanvullingen van de volgende gezinnen ?
      Hierbij moet worden aangemerkt dat de namen van nrs. 2 en 3 speculatief
      zijn. Ook is niet geheel zeker dat Roelof, Kornelis en Janna Jans Dijker
      broers en zussen zijn.

      1 Kornelis Jans Diker, overleden voor 1817,trouwt Zwaantje Geerds
      Muske, gedoopt Wildervank 31 oktober 1779, ouders Geert Meertens
      Muske en Annigje Lubbers

      Kinderen

      a. Annegje Kornelis Dijker, geboren Wildervank 11 juli 1803,
      trouwt Wildervank 15 september 1838 Lubbert Popkes Gringhuis,
      geboren Wildervank 20 april 1800, overleden Stadskanaal
      18 september 1893, ouders Poppe Hillebrands Gringhuis en
      Mettje Lubberts Sap.

      b. Geert Kornelis Dijker, geboren Wildervank 15 juli 1806,
      overleden Drouwenermond 3 juni 1846, trouwt Wildervank
      16 augustus 1830 Annechien Everts de Boer, geboren Nieuwe
      Pekela 2 november 1802, overleden Drouwenderveen 18 november
      1847, ouders Evert Hindriks de Boer en Aaltje Hiddes

      Generatie II

      2 Jan Dijker (?), trouwt
      3 Fokkien (?)

      Kinderen

      a. Roelof Jans Dijker, beroep Zeeman, Schipper, geboren Veendam
      15 oktober 1773, trouwt Veendam 26 januari 1800 Grietje Derks
      Koetse, geboren oktober 1775, gedoopt Veendam 12 november 1775,
      ouders Derk Tjakkes en Annechien Derks Koetse

      b. Kornelis Jans Diker (#1)
      c. Janna Jans Dijker, geboren Veendam 2 januari 1781, trouwt
      Veendam 7 december 1800 Tonnis Hindriks Drenth, beroep Zeeman,
      Schipper, geboren Veendam 12 oktober 1776, ouders Hindrik Tonnis
      en Geertjen Tjakkes.

      Met vriendelijke groet,
      Jan Schimmel
      Website: http://www.xs4all.nl/~toby48/
    • leen lamain
      Message 2 of 2 , Oct 4, 2004
        Als #3 moeder van Roelof en Janna heb ik Fokje Menses, tr1 ?, tr2 Fokke
        Jans, tr3 Hindrik Tonnis.
        Ze had een broer Jan Menses Kuiper
        Leen Lamain