naams veranderingen ?

  • Gerhard Oostindie
    Message 1 of 1 , Jun 17, 2001
      Hallo medespeurders naar het verleden,
      Ik heb me de laatste tijd zeer intensief beziggehouden met het verwerken
      van alle gegevens in mijn stamboom en ik ontdekte daarbij dat ik misschien
      wel op zoek was naar de verkeerde namen!
      Ik was en ben op zoek naar de familienaam Oostindie en ik dacht die in het
      Groningse te kunnen vinden maar...
      Bij het controleren van alle gegevens bedacht ik ineens dat ik dan wel zocht
      naar Oostindie maar las op de akte van een huwelijk dat de nazaten van
      Wolter Oostinje niet alleen naam Oostindie maar ook de naam Oostinje konden
      dragen en het zoeken naar de eerste vrij vruchteloos bleef en ik eigenlijk
      verwacht dat de broers van mijn overgrootvader best eens als Oostinje te
      boek kunnen staan. Uit het gezin van Wolter Oostinje geb. 23-06-1814 te
      Hooegeveen en Pietertje Dijkstra geb. 07-10-1816 te Sroobos en in huwelijkse
      staat wonend te Doezum vond ik twee kinderen maarer moeten meer zonen zijn
      geboeren omdat, Tjebbe of Tjibbe, een jongere broer vrij was van de militie
      wegens broederdienst en inderdaad als Oostindie te boek stond maar het is
      evenwel zeer mogelijk dat zijn broers met de naam Oostinje verder gingen,
      Is er iemand die mij hier oplossing kan bieden?
      Weet iemand of er een digitale ingang is in de registers e.d. van de
      gemeente Grootegast, Sebaldeburen ?
      Ik woon helaas te ver van Groningen om één en ander uit te zoeken in een
      archief.
      Ik wacht vol verwachting op een reaktie
      Allen gegroet uit Ede, Gerhard Oostindië