36565Re: Stijntje van Calcar

  • gruno77
    Jan 17, 2013
      Hallo Fred,

      Freerk Dubbelboer is drie keer getrouwd:

      1 Freerk Dubbelboer is geboren in 1774 in Groningen, zoon van Geert Jans Dubbelboer en Eilke Freriks. Hij is gedoopt op 13-09-1774 in Groningen (Nieuwe Kerk). Freerk is overleden op 23-03-1814 in Groningen, 39 of 40 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan.

      Freerk:
      (1) trouwde, 19 of 20 jaar oud, in 03-1794 in Groningen (Nieuwe Kerk) met Stijntje van Calcar, ongeveer 20 jaar oud, nadat zij op 10-03-1794 in Groningen in ondertrouw zijn gegaan. Stijntje is geboren omstreeks 1774 in Noorddijk. Stijntje is overleden vóór 10-10-1795 in Groningen, ten hoogste 21 jaar oud.

      (2) trouwde, 20 of 21 jaar oud, op 25-12-1795 in Westerwijtwerd met Angenietje Tjeerts Lantinga, 21 jaar oud, nadat zij op 10-10-1795 in Groningen in ondertrouw zijn gegaan. Angenietje is een dochter van Tjeert Jans Lantinga en Trijntje Abels Stellema. Zij is gedoopt op 18-09-1774 in Menkeweer, Bedum. Angenietje is overleden in 12-1800 in Groningen, 26 jaar oud. Zij is begraven op 16-12-1800 in Groningen.

      (3) ging in ondertrouw, 28 of 29 jaar oud, op 29-05-1803 in Groningen met Elsien Wieringa, 28 jaar oud. Elsien is een dochter van Johannes Wieringa en Trijntje van Bergen. Zij is gedoopt op 16-12-1774 in Groningen. Elsien is overleden.

      Het is bekend, dat zijn derde vrouw Elsien (doopnaam Elsijn) Wieringa ook doopsgezind was. Er schijnt dus sowieso een connectie met de familie Wieringa te zijn.

      --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "wiersemafred" wrote:

      > Geert, Klaas --
      >
      > De Jacob van Calcar die met Annigje Pol trouwde is op 28-3-1787 hertrouwde met Martje van Delden. Zie:
      >
      > http://allegroningers.nl/personen/q/persoon_achternaam_t_0/*al*ar*/q/persoon_voornaam_t_0/ja*o*/q/persoon_rol_s_0/0/q/persoon_rol_s_1/0?sort=datum_i&direction=asc
      >
      > In de scan staan ook zijn ouders vermeld (Mattheus v C. x Geertje Houttuin).

> [...]
    • Show all 19 messages in this topic