Re: [SPAM] [genealogie-limburg] Re: Zeelen /Graus

  • johubaes
    Message 1 of 21 , Oct 31, 2009
      Hallo Maria
      Ik moet jullie toch gelijk geven. De geboortedatum van Maria Christina Graus moet 1800 zijn. Bij de overlijdensakte stond dat ze 46 jaar is geworden.(1846)

      Groetjes Joop

      Datum: 19-04-1825
      Bruidegom Peeter Zeelen
      Geboortedatum: 05-10-1793
      Geboorteplaats: Montfort
      Bruid Maria Christina Graus
      Geboorteplaats: Susteren wonende Echt
      Vader bruidegom Joannes Zeelen
      Moeder bruidegom Elisabeth Frenken
      Vader bruid Rut Graus
      Moeder bruid Joanna Schlangen
      Nadere informatie >

      met vriendelijke groeten
      Maria Gorissen

      --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "johubaes" <johubaes@...> wrote:

      > Hallo Iedereen.
      > Wie kan mij helpen aan 2 geboortedatums ?
      > Peeter Zeelen * ??? + 26-11-1869 in Montfort
      > Zoon van Johannes Zeelen OO Elisabeth Vrenken
      > Peeter huwde 09-04-1825 In Montfort met
      > Maria Christina Graus * ??? + 05-01-1846 Montfort
      > Ouders van Maria zijn: Rutgerus Graus OO Joanna Schlangen.
      > Gendalim en Genlias brachten geen oplossing.
      >
      > Bij voorbaat dank Groetend Joop Esser

    • johubaes
      Message 2 of 21 , Nov 1, 2009
        Goedenmorgen Maria.
        Ik heb de laatste dagen 2 ouderstellen gekregen van Rutgerus Graus : 1e) Corst Graus OO Sebilla v.Helden en volgens de overlijdens akte van Rutgerus
        is het Gerardus Graus OO Gertrudis Merssen.

        Wil de echte vader zich melden !!!!!!! Groetjes Joop

        Datum: 19-04-1825
        Bruidegom Peeter Zeelen
> [...]

        > Ouders van Maria zijn: Rutgerus Graus OO Joanna Schlangen.
        > Gendalim en Genlias brachten geen oplossing.

      • margor
        Message 3 of 21 , Nov 1, 2009
          Joop,

          Gerardus Graus, †20-08-1793 Echt
          x RK 23-07-1752 Echt
          Gertrudis Mertens (Meertens, Merssen)
          huw. get.: Lambertus Graus en Elzabetha Mertens
          1. Rutgerus, ~11-02-1753 Echt
          dpgt.: Gerardus Vogels en Helena Mevissen
          2. Maria Elisabetha, ~23-04-1754 Echt
          dpgt.: Lambertus Graus en Catharina Dirix
          3. Rutgerus, ~28-03-1764 Echt
          dpgt.: Joannes Vogels en Elisabetha Roumen
          4. Arnoldus, ~20-09-1759 Echt
          dpgt.: Arnoldus Gelis en Anna Catharina Putijens
          5. Anna Catharina, ~16-12-1761 Echt
          dpgt.: Petrus Graus en Maria Mewissen
          6. Anna Maria, ~21-02-1766 Echt
          dpgt.: Joannes Mewwissen en Anna Maria Graus
          7. Maria Cornelia, ~17-09-1771 Echt
          dpgt.: Petrus Bongerts en Maria Ronckers

          Rutgerus Graus, ~28-03-1764 Echt
          x RK 04-10-1791 Echt
          Joanna Slangen, ~10-06-1759 Echt, dochter van Christianus en Sibijlla van Helden
          dpgt.: Martinus Van Helden en Maria Slangen
          huw. get.: Leonardus van Neer en Christina Slangen
          1. Gerardus, ~07-03-1792 Echt, †16-10-1793 Echt
          dpgt.: Gerardus Graus en Sibilla Helden
          2. Christinaus, ~01-11-1794 Echt, †27-03-1795 Echt
          dpgt.: Jacobus Slangen en Gertrudis Mertens
          3. Anna Maria, ~06-03-1797 Echt
          dpgt.: Wilhelmus Jennissen en Anna Maria Graus

          deze gegevens zijn te vinden op volgende link:
          http://pilot.familysearch.org/recordsearch/start.html#p=waypoint;s=waypointsOnly;c=1404156;w=0

          Message 4 of 21 , Nov 1, 2009
            Hallo Maria. Maria ik ben al gek genoeg hoor. Ik snap het nou niet meer.
            Je zegt hier beneden Gerardus + 1793 Huwd 23-07-1752 in Echt met Gertrudis Mertens
            Hun kinderschare vind ik pas in 1771 in Echt. Maria Cornelia, Theodorus, Lambert, en Anna Catharina.

            Verder zie ik dat nr.3 Rutgerus niet op zijn plek staat ???
            Heb je misschien iets verwisseld?

            Dan heb ik bij het 2e relaas Rutgerus 1764 OO Joanna Slangen nog een Gerardus gevonden die 03-10-1826 in Echt huwd met Anna Catharina van Neer.
            De Garardus * 1792 is 16-10-1793 overleden
            Kijk eens of je gekwordt remmer kunt vinden.

            Groetjes Joop

            Message 5 of 21 , Nov 1, 2009
              Joop,

              Rutger, ~1764 komt NA Anna Catharina en is dan nr. 5 in dit gezin.
              gevonden op volgende link:
              http://pilot.familysearch.org/recordsearch/start.html#start
              op deze pagina staat ¡§Browse our record collections¡¨ „³ klik
              op de volgende pagina op de landkaart ¡§Europe¡¨ aanklikken
              op de volgende pagina onderaan ¡§Netherlands, Limburg Parish Register Transcripts, 1600-1822¡¨ „³ klik
              op de volgende pagina in het menu links ¡§Echt¡¨ dan ¡§Baptisms¡¨ dan ¡§1637-1806 F-L¡¨

              Message 6 of 21 , Nov 1, 2009
                Hallo Maria.
                Ik heb vanmiddag het Parish Register ,Gendalim en Genlias nog eens bekeken.
                Bij mij ziet het er als volgt uit:
                Rutgerus Graus 1764 + 26-09-1819 Echt
                OO 04-10-1791 Echt
                Johanna Schlangen * 10-06-1759 Echt + 01-08-1827 Echt
                Kinderen:
                1) Gerardus * 1792 + 1793 Echt
                2) Christianus * 1794 + 1795 Echt
                3) Anna Maria * 1797 + ????
                4) Gerardus * ??? + 07-10-1849 Echt
                5) Gerardus * ??? + 21-03-1875 Echt.
                OO 03-10-1826 Echt
                Anna Catharina van Neer
                Hier zou dus bij moeten staan Anna Maria Christina Graus, die met Peter Zeelen huwd. Waar komt die ergens tevoorschijn ???

                Misschien zeg ik nou iets heel doms. Zou het niet kunnen zijn dat er toevallig twee huwelijken zijn van Rut Graus OO Johanna Slangen ?
                Een in Montfort en een in Echt.
                Reden waarom ik dat zeg is dat eerst werd gedacht dat Anna Maria Christina in Susteren geboren was en het leven zich verder afspeelde
                in Montfort. Ook een reden is de overlijdensakte van Anna Maria 1846 in Montfort op een leeftijd van 46 jaar,dus moet zij in 1800 geboren zijn.
                Zij kan dan ook niet de voorgenoemde dochter Anna Maria zijn,want die is in 1797 geboren.
                Van Montfort is bekend dat daar toen de kerk in de fik is gegaan.

                Maria dit nou zo'n ding om lekker de zondagavond te bederven. ( Laat je niet strikken)

                Desondanks een fijne avond groetjes Joop

                Message 7 of 21 , Nov 1, 2009
                  Joop,

                  In de online gegevens géén doop van Maria Christina en deze twee Gerardus'sen.
                  Volgens haar huwelijksakte werd Maria Christina geboren te Susteren maar daar vind ik géén doop van haar in de online gegevens.
                  Mogelijk is Anna Maria gelijk aan Maria Christina die in 1797 werd gedoopt te Echt. Namen en datums werden wel eens verkeerd ingevuld.
                  Het beste kan je naar het archief gaan om dit uit te zoeken.

                  met vriendelijke groeten
                  Maria Gorissen

                  Bron Burgerlijke stand - Overlijden
                  Archieflocatie Regionaal Historisch Centrum Limburg
                  Algemeen Toegangnr: 12.023
                  Inventarisnr: 46
                  Gemeente: Echt
                  Soort akte: Overlijdensakte
                  Aktenummer: 81
                  Aangiftedatum: 08-10-1849
                  Overledene Gerardus Graus
                  Geslacht: M
                  Overlijdensdatum: 07-10-1849
                  Leeftijd: 58
                  Overlijdensplaats: Echt (Gebroek)
                  Vader Ruthgerus Graus
                  Moeder Joanna Slangen
                  Partner
                  Relatie: zoon
                  Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
                  Archieflocatie Regionaal Historisch Centrum Limburg
                  Algemeen Toegangnr: 12.023
                  Inventarisnr: 7
                  Gemeente: Echt
                  Soort akte: Huwelijksakte
                  Aktenummer: 0
                  Datum: 03-10-1826
                  Bruidegom Gerardus Graus
                  Geboortedatum: 07-05-1803
                  Geboorteplaats: Echt
                  Bruid Anna Catharina van Neer
                  Geboorteplaats: Echt
                  Vader bruidegom Ruth Graus
                  Moeder bruidegom Joanna Slangen
                  Vader bruid Wulm van Neer
                  Moeder bruid Maria Elisabeth Meerten
                  Nadere informatie Z* geen beroep vermeld.
                  Bron Burgerlijke stand - Overlijden
                  Archieflocatie Regionaal Historisch Centrum Limburg
                  Algemeen Toegangnr: 12.023
                  Inventarisnr: 48
                  Gemeente: Echt
                  Soort akte: Overlijdensakte
                  Aktenummer: 32
                  Aangiftedatum: 21-03-1875
                  Overledene Gerardus Graus
                  Geslacht: M
                  Overlijdensdatum: 21-03-1875
                  Leeftijd: 71
                  Overlijdensplaats: Echt (Gebroek)
                  Vader Ruth Graus
                  Moeder Joanna Slangen
                  Partner Maria Catharina Van Neer
                  Relatie: echtgenoot

> [...]
                  >
                  > Maria dit nou zo'n ding om lekker de zondagavond te bederven. ( Laat je niet strikken)
                  >
                  > Desondanks een fijne avond groetjes Joop

                • huub grispen
                  Message 8 of 21 , Nov 1, 2009
                    Hallo

                    Krijg enkel mail over Zeelen-Graus. Ik heb al vaak gevraagd, oa aan matthieu
                    Kunnen, of er iemand is die iets weet over de familie de waes. Vooral
                    Maragretha de waes vrouw van randeraeth Philip. Tot nu toe niks gehoord.
                    Nada zip niente. Ik word wel gebombardeerd met mails over ene familie
                    zeelen-graus. Weet iemand hoe ik dat kan stoppen?

                    Groet Huub

                    _____

                    http://pilot. <http://pilot.familysearch.org/recordsearch/start.html#start>

                    --- In genealogie-limburg@ <mailto:genealogie-limburg%40yahoogroups.com>
> [...]
                    >
                    > Goedendag Maria.
                    > Met dank dat hebben we alweer. Ik zie dat jij ook niet de juiste geboorte

                  • Peter Dekker
                    Message 9 of 21 , Nov 1, 2009
                      Dag Huub,

                      Hoe je dat kunt stoppen?, heel makkelijk: de juiste antwoorden over de
                      familie Zeelen-Graus geven.

                      En wat jouw vragen betreft: niet stellen aan iemand persoonlijk (in dit
                      geval Matthieu Kunnen), maar aan de groep.

                      En dan het liefste met meer gegevens erbij; welke plaats of provincie?

                      Ik heb voor jou ook even gekeken op Genlias en tot op heden komen er op
                      Genlias alleen personen met de naam De Waes voor in Zeeland.

                      De naam Van Randeraet komt nog niet voor in Genlias.

                      Misschien een suggestie: kijk eens op Geneaknowhow naar Belgische plaatsen
                      in de buurt van Zeeland, volgens mij komen ze daar vandaan.

                      En voortaan niet zo mopperen; je bent al zover (circa 1615) gekomen,
                      menigeen zou hier jaloers op zijn.

                      Vriendelijke groeten

                      Lia Dekker-Verbeeth

                      _____

                      Van: genealogie-limburg@ <mailto:genealogie-limburg%40yahoogroups.com>
                      yahoogroups.com

                      <http://www.genlias.

                      Message 10 of 21 , Nov 1, 2009
                        Dag Huub,

                        Daar ben ik weer. Weet jij dat er op
                        http://genwiki.nl/limburg/index.php?title=Randenraedt een hele stamboom over
                        de familie Randenraedt staat; zelfs Margaretha van Waes van Kessenich, die
                        getrouwd was met Willem Hendrik (GEBOREN IN BRUSSEL) wordt vermeld. Had ik
                        toch gelijk dat hij waarschijnlijk uit Belgie kwam.

                        Dus voortaan niet meer mopperen; als je geen respons krijgt, valt er
                        misschien niets te vinden.

                        Vriendelijke groeten

                        Lia Dekker-Verbeeth

                        _____

                        Van: genealogie-limburg@ <mailto:genealogie-limburg%40yahoogroups.com>
                        yahoogroups.com

                        <http://www.genlias.
                        <http://www.genlias.

                          Message 12 of 21 , Nov 1, 2009
                            Hallo Maria.
                            Voor de laatse keer vanavond, ze zijn aan het mopperen
                            dat ze teveel mailtjes Zeelen/Graus binnenkrijgen.
                            Maria In Genlias en in Gendalim is Maria Christina genoemd
                            en niet anders. Haar overlijdensakte 1846 is zij 46 jaar.
                            Daar zal denk ik alleen opheldering in komen als er iemand gaat kijken in het archief.

                            Je kunt nu ook berekenen wanneer de twee Gerards geboren zij 1791 en 1803.

                            Groetjes en wel te rusten Joop

                            Datum: 03-10-1826
                            Bruidegom Gerardus Graus