Synchronisatie tussen verschillende pc's

  • eugene_dub
    Message 1 of 2 , Sep 12, 2009
      Ik denk dat we allemaal het volgende probleem wel kennen:

      Tijdens het bezoek aan het archief werken we op een laptop met ons favoriete genealogie programma. Thuis zouden we graag op een andere pc willen werken, maar dan dient een ander wel eerst overgezet te worden.

      Sinds kort heb ik daar een oplossing voor gevonden. ´Dropbox´.

      Hoe werkt dropbox?
      Dropbox synchroniseert bestanden die op uw pc/laptop in de Dropbox directory staan met ruimte op een server die via internet bereikbaar is. Gebruikt u 2 of meer computers? Zo gauw deze connectie maken via het internet worden de bestanden gesynchroniseerd... Tot 2GB opslagruimte krijgt u gratis bij dropbox.
      Meestal voldoende voor uw genealogie databestanden. Dropbox is beschikbaar voor Windows, Linux en Mac...

      Dropbox kunt u vinden op: https://www.getdropbox.com/referrals/NTE4NDk2MzU5

      En wanneer u bovenstaande link gebruikt, krijgen we beiden 250 MB extra ruimte gratis ;)

      Eugene Dubois
    • ger koote
      Message 2 of 2 , Sep 12, 2009
        Hall Allemaal,

        Een alternatief is Teamviewer. Voor prive gebruik geheel gratis. Kan je van
        het internet downloaden. Het is een duits programma. Het werkt met je eigen
        samengesteld wachtwoord.

        Ger Koote

        _____