Re: [genealogie-limburg] Re: Michel Janssen -Maria Peerebooms

  • W.Brassé@Home
    Message 1 of 6 , May 31, 2009
      Daar heb ik ook aan gedacht, maar ook later wordt geen Caspar Jansen op 12
      juni gedoopt, en 69 jaar bij zijn overlijden klopt aardig, dan kom je op
      1755!
      Waarschijnlijk dacht hij in Geulle geboren te zijn, en aangezien daar geen
      doopinschrijving te vinden was, hebben ze een akte van bekendheid opgemaakt.
      Dat klinkt wel plausibel.

      Peter trouwde Anna Klinckens, en kreeg op 11-7-1777 een zoon Caspar. Alle 5
      broers hadden een zoon Caspar, genoemd naar de grootvader.
      Bij Peter Michael was Petrus Jansen doopgetuige, maar dat zal zijn broer
      geweest zijn, gedoopt Amby 1763. Ook peettante Anna Catharina Janssen kan
      een zus geweest zijn, wel genoemd Maria Catharina, gedoopt Amby 1759 en
      overleden Amby 1828, gehuwd Joannes Matti (Mathei), die in 1817 peetoom was
      bij een kind van Caspar. Verder was Petronella Janssen peettante, mogelijk
      ook een zus, gedoopt Amby 1762.
      Helena Houben overleed Amby 13-11-1772.

      Omdat er 5 Caspar Janssens waren is moeilijk te zeggen of de jouwe eerder
      gehuwd was, maar het lijkt er niet op.

      Ik neem aan dat de originele akten in Meerssen en in Maastricht zijn in te
      zien.

      Groet,
      Wil