Overlijden Lucia van Keppel in Ophoven?

  • Loe Giesen
    Message 1 of 1 , Mar 2, 2009
      Lucia Frederica van Keppel trouwde voor 1683 met Anthoin van Baexen,
      zoon van Gerard van Baexen - heer van Huis Nieuwenbroeck te Beesel
      tussen Roermond en Venlo - en Anna van Waes.
      Hun oudste zoon, Johan Arnold van Baexen, werd op 22-5-1700 toegelaten
      tot de Ridderschap. Een kwartierstaat waaruit zijn afstamming zou
      kunnen blijken, is mij helaas niet bekend.
      Anthoin van Baexen overleed te Beesel op 4-7-1698.
      Uit een brief van 17-1-1704 blijkt dat Lucia een zus was van NN van
      Keppel wonend te Oeding ten zuidoosten van Winterswijk (ik vermoed op
      het huis Mallem aldaar).
      Lucia van Keppel verkocht Nieuwenbroeck in 1712 aan de weduwe Anna
      Catharina Charpentier. Een akte van 15-11-1723 noemt haar als een van
      de erfgenamen van Margrieta van Asewijn, douariere van Munster tot
      Ruinen en Gramsberge. Op 18-8-1728 woonde zij te Ophoven, gemeente
      Kinrooi (B).

      Wie weet meer over de afstamming en het overlijden van Lucia van Keppel?

      Mvg,

      Loe Giesen