Linssen

  • Arie Holtkamp
    Message 1 of 6 , Oct 20, 2001
      Hallo genealogen

      Ik zit vast, ik weet niet meer waar ik moet zoeken naar
      Willem Linssen, vader van Hendrik Linssen..
      Hendrik Linssen was getrouwd met Maria Lucie Hendriks.
      De dochter van beiden was: Helena Linssen.
      Helena Linssen was getrouwd met Lodewijk Bloemers
      .Lodewijk was geboren op 23 oct 1797 in Beesel.
      Als iemand mij op weg kan helpen, dan bij voorbaat mijn dank.

      Arie Holtkamp

    • Iteke Westerhof-Verhees
      Message 2 of 6 , Oct 23, 2001
        Hallo Arie,
        In Midden-Limburg zitten heel wat Linssen, maar ook Lenssen ontstaan door naamsverandering. Kijk maar eens naar mijn website; http://www.genealogie.westerhof.nu
        Daar zitten 2 takken die als oudste stamvader uitkomen in Horn.
        Vriendelijk groet.

        Message 3 of 6 , Jan 6, 2002
          Beste Jan,

          De gegevens die heb,zijn uit het boek van J.H.W.Eijck, onder de
          titel;"Van Eicks naar Eyck, de stamboom en geschiedenis van de
          familie". Enwel: Franciscus Xaverius Eijck, geb.02-05-1868
          Limmel/Meerssen, ov.27-10-1918 Kerkrade, trouwt 02-10-1895 Maastricht
          met Maria Barbara Hubertina Linssen, geb.09-03-1867 Roermond, ov.
          15-10-1938 Kerkrade,dochter van Jan Lambertus Linssen en Anna
          Catharina Abrahams.
          Helaas heb ik niet meer gegevens en hoop dat je hier iets meer mee
          kunt doen.

          bvd.Willy Martens
        • willymartens
          Message 4 of 6 , May 3, 2002
            Beste Mathieu,

            Ik weet wel dat ik deze gegevens in Maastricht kan opzoeken. Maar
            door mijn gebrek aan vrije-tijd kom ik hooguit twee keer per jaar in
            Maastricht voor onderzoek. Het ging er mij alleen maar om, of er
            iemand in de gelegenheid was om dit voor mij op korte termijn uit te
            zoeken.

            mvg. willy martens
          • Mathieu Kunnen
            Message 5 of 6 , May 19, 2002
              Hallo Willy,

              Ik ben voor je gaan kijken in het Rijksarchief te Maastricht maar... helaas!
              Het huwelijk van het gezochte echtpaar komt NIET voor in het centraal
              huwelijksregister van Nederlands-Limburg ! Dit zou kunnen betekenen dat het
              huwelijk gesloten werd "ergens" in Belgisch Limburg....
              Een héél moeilijke speurtocht !!

              Misschien is er een kans huwelijksplaats en -datum terug te vinden door
              middel van de doopakte(n) van de kinderen. Beschik je over gegevens van de
              kinderen? Graag opgave hiervan met voornamen, geboorteplaatsen en -data. Het
              gebeurde wel eens dat de pastoor in de doopakte de huwelijksplaats van de
              ouders vermeldde. Als dat het geval is kan de speurtocht verder gezet
              worden..

              Met vriendelijke groeten van
              Mathieu Kunnen, B-3640 Kinrooi
              mathieu.kunnen@...

> [...]
              > Maastricht voor onderzoek. Het ging er mij alleen maar om, of er
              > iemand in de gelegenheid was om dit voor mij op korte termijn uit te

            • genvanluttikhuizen
              Message 6 of 6 , Nov 3, 2002
                Hallo

                Ik ben een 15 jarige jongen en ben al een tijdje bezig met het maken
                van een stamboom.
                Nu heet mijn overgrootmoeder ook Martens en vroeg ik me af welke
                gegevens heeft u over de familie Martens?

                Groetjes Tim van Luttikhuizen

                genvanluttikhuizen@...

                http://www.genvanluttikhuizen.clickhere2.net