Re: Familie van Thienen

  • coupmans
    Message 1 of 8 , Nov 17, 2008
      Dag Ineke,
      inderdaad een verduidelijking, maar vragen blijven er.
      Is Roermond niet meer aan de orde?
      Welke DTB-boeken zijn er verbrand?
      Op de DTB-inventarislijst te Maastricht staat de parochie H.
      Lambertus van Middelaar bij Mook genoemd, maar geen details. Dat zou
      kunnen betekenen dat er niets is???
      Eén mailtje naar Maastricht kan duidelijkheid verschaffen.
      De genealogie Van Tienen, waar Gerard Lemmens naar verwijst, heeft
      dat kennelijk niet gedaan.
      Met groet,
      Lei Coolen

      --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, <cfsmit2@...> wrote:

      > Even een kleine verduideling, misschien.
      > Dit staat bij het eertste huwelijk van Jan van Thienen in
      Amersfoort ondertr. 17-9-1725 wett. 31-8-1726.
      > Compareerde Jan van Thienen jongman van Middelaer vertonende acte
      van consens van zijn moeder Alegonda Everts, op den 31 augustus 1726
      ter presentie van den secretaris Bern van Beckum ter Middelaer
      gepassert.

      > Ik heb toen een keer de vraag gesteld hier, en kreeg als antwoord
      dat de kerkboeken van die tijd verbrand waren.Jan is vermoedelijk
      rond 1700 geboren. Naamvariant is ook van Thiel soms.
> [...]
      > bij mij is geen "Middelaer bij Roermond" bekend. In de
      gehuchtenlijst
      > van het rijksarchief in Maastricht wordt het evenmin genoemd.
      > Er ligt wel een dorpje Middelaar bij Mook, aan de Maas tegenover
      > Cuijk, 15 km ten zuiden van Nijmegen. De DTB-boeken liggen in
      > Maastricht, maar er staat niets van op de cd Gendalim of internet.
      >
      > Van welke parochie zouden de DTB-boeken verbrand zijn?
      > Wanneer (ongeveer) leefden deze mensen?
      > Heeft de eerdere zoektocht niet meer opgeleverd dan het vermelde?
      >
      > Kortom, je vraag roept meer vragen op dan antwoorden.

      Roermond.

      > die

    • ineke
      Message 2 of 8 , Nov 17, 2008
        Hallo Lei,

        Er is mij toen verteld dat het bij Roermond was. Zie mijn berichten van
        2001 nr 1072 en 2002 nr 1174 en nr 1180.

        Ik heb toen al gevraagd naar Middelaer. Waarschijnlijk heb ik toen (in
        2001) prive een antwoord gehad met dat de boeken van de kerk van Midlaer
        verbrand zouden zijn. Dit mailtje heb ik niet meer.

        Groetjes,

        Ineke

        http://genea.pedete.net
        http://members.chello.nl/cfsmit2
        http://vanlienen.isdenaam.nl <http://vanlienen.isdenaam.nl/>

        --- In genealogie-limburg@ <mailto:genealogie-limburg%40yahoogroups.com>
> [...]
        > Heeft de eerdere zoektocht niet meer opgeleverd dan het vermelde?
        >
        > Kortom, je vraag roept meer vragen op dan antwoorden.

        <mailto:genealogie-limburg%40yahoogroups.com> yahoogroups.com,
        "francois.borowy"

        Roermond.

        > die

        __________ NOD32 3618 (20081117) Informatie __________

        Dit bericht is gecontroleerd door het NOD32 Antivirus Systeem.
        http://www.nod32.nl

      • coupmans
        Message 3 of 8 , Nov 17, 2008
          Dag Ineke en Francois,
          nee, natuurlijk ga ik niet ook nog in het archief van 2001 kijken
          naar wat toen geschreven is: ìk ben niet op zoek naar die persoon.
          Kennelijk is de kwestie niet meer zo van belang.

          Francois, je vraag werd gisteren al door Gerard Lemmens beantwoord.

          Wat mij betreft sluit ik hiermee het onderwerp af.

          Gegroet,
          Lei

          --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "ineke" <cfsmit2@...>