Uitnodiging: "Tag der Ahnenforschung" - Genealogische dag op zondag 14 september te Hückelhoven-Hilfarth ( D)

  • Mathieu Kunnen
    Message 1 of 2 , Sep 7 1:19 PM
      UITNODIGING !

      Op zondag 14 september 2008 organiseert de "Heinsberger Mailingliste" van 10:30 uur tot 17:00 uur in het "Korbmachermuseum in Hückelhoven-Hilfarth, Nohlmannstrasse 22 (in de nabijheid van de parochiekerk) een "Tag der Ahnenforschung".
      Op deze genealogische dag is iedereen heel hartelijk welkom. De toegang is vrij.

      Tot op heden hebben zich volgende verenigingen en personen aangemeld :

      - Die Aachener Bezirksgruppe der WGfF (Hans Strack)
      - WGfF- Bezirksgruppe Mönchengladbach (Manfred Schmitz )
      - Mormonen - und div. andere genealogische Datenbanken ( Rosi Plücken)
      - Euregio Datenbank ( Iris Gedig)
      - Vornamen Datenbank ( Peter Lönnendonker)
      - Gen_plus ( Gisbert Berwe)
      - Limburg- belgische Datenbanken ( Mathieu Kunnen )
      - Heinsberger genealogische Mailingliste ( Sibylle Cremer)
      - Genealogische und heimatkundliche Bibliothek zum Stöbern (Werner Cremer)
      - Verkauf der GenDaLim 6 und heimatkundlichen Büchern

      VVF-Limburg zal er vertegenwoordigd zijn met een vijftal leden, een stand met diverse laptops én veel genealogische bestanden.
      Deze dag is zeker interessant voor iedereen die iets te zoeken heeft in het "Heinsberger Land" en omgeving !

      Hartelijk welkom !

      Mathieu Kunnen, 3640 Kinrooi

    • Hans Jager
      Message 2 of 2 , Sep 12 8:24 AM
         Hallo allemaal,

        Ik ben niet in staat om de 14de in Heinsberg te zijn. Daarom dit verzoek, ik ben op zoek naar gegevens over het geslacht a Brassard waarvan er een aantal in de streek rond Heinsberg leefde.
        Ik ben vooral geïnteresseerd in de voorouders van Frans Peter a Brassard (ca 1800) en Anton a Brassard en Catharina Weydmans (ca 1770) mogelijk de ouders van Frans Peter.
        Frans Peter was rond 1810 lakenfabrikant in Vaals. Ik heb tot nu toe geen gegevens kunnen vinden over zijn fabriek, mochten die er wel zijn dan zou ik dat ook graag willen weten.
        Mogelijk dat er in Heinsberg wat te vinden is.

        Met vriendelijke groet
        Hans Jager
        hansjager@...