Re: [genealogie-limburg] aldfaer 4

  • a.m.holtkamp
    Message 1 of 6 , Jul 15 1:02 PM
      Hallo Joop,

      Gegevens komen niet vanzelf in aldfaer terecht.
      Vermoedelijk heb je een gedcom bestand ingevoerd.
      Of je hebt aldfaer overgenomen van iemand anders, die reeds gegevens heeft ingevoerd.
      Of je hebt in aldfaer een veiligheidskopien geopend van iemand anders.
      Ben je met en schone lei begonnen in aldfaer, dat wil zeggen heb je aldfaer4.0.5 van de website van aldfaer gedownload in een nieuwe map.
      De URL is: http://www.aldfaer.org/sitemap/index.php
      Vertel eens wat je precies hebt gedaan.

      Met vriendelijke groet,
      Arie Holtkamp

      Message 2 of 6 , Jul 15 1:21 PM
        Hallo Arie.
        Fijn dat je even reageert. Wat heb ik gedaan: Ik heb aldfaer 4 bij het uitkomen gedownload en mijn eigen aldfaer 3 versie ingevoegd. In de aldfaer 3 zaten geen
        gegevens die er nu wel in zitten,zoals huwelijksakte en notities.
        Mijn genealogie beperkt zich tot namen ,voornamen en datums.
        Weet verder niets meer te bedenken wat van belang zou kunnen zijn.Eigenlijk vraag ik mij af gaat aldfaer zelf niet op zoek?

        Groetjes en nogmaals bedankt. Joop

        Message 3 of 6 , Jul 15 1:37 PM
          Joop,

          In aansluiting op Arie's reactie: gegevens komen niet spontaan in een programma terecht.
          De gegevens die je nu aantreft moeten al aanwezig zijn geweest in de database die in de Aldfaer versie 3 zat en zijn nu dus in de nieuwste versie opgenomen.

          Als je er toch zeker van bent dat de fout in Aldfaer zit, zou je je vraag aan de Aldfaer helpdesk kunnen voorleggen:
          http://www.aldfaer.org/sitemap/?q=forum > Aldfaer Helpdesk

          Met vriendelijke groet,
          Nynke van den Hooven.

          Message 4 of 6 , Jul 15 1:46 PM
            Hallo Nijnke.
            Bedankt voor de reactie.
            Wat je zegt het komt niet vanzelf kan ik inkomen. Het zal wel zo zijn dat ik bij het
            overnemen van aldfaer 3 (van Fred Baltus) hij misschien die gegevens er al in heeft gezet.Het is mij in ieder geval nooit opgevallen en nu wel.
            We gaan maar weer door op de oude voet. Bedankt voor de tips.
            Groetjes en een fijne avond Joop

            Message 5 of 6 , Jul 16 11:01 AM
              Hallo Joop,

              Je schrijft aan Nijnke dat je de vorige versie 3, overgenomen hebt van Fred Baltus.
              Daar komen dus de onvermoede gegevens vandaan.
              Veel succes verder met aldfaer, een mooi programma.

              Met vriendelijke groet,
              Arie Holtkamp