Thomas Janssen voorheen Houbiers

  • ejhgjanssen
    Message 1 of 4 , May 30, 2008
      Hi, ik ben vandaag 29 mei ingeschreven bij deze groep, mijn naam is
      Erick, ben getrouwd. Het zoeken naar mijn voorouders is begonnen toen
      mijn vader mij vroeg om wat te zoeken op het net, en zoals velen ben
      ik na enkele keren zoeken verslaafd, maar om "on topic" te blijven, ik
      ben
      op zoek naar gegevens van Thomas Janssen voorheen Houbiers [zoals,
      ouders en zijn nakomelingen] gegevens die ik al heb zijn:

      Thomas [Janssen (patroniem??)] Houbiers, Doop Maastricht datum ????
      † Geulle 30 nov 1775 [in overlijdens acte staat:Thomas Janssen (alias

      Houbiers)]

      op 16 jan 1722 gehuwd met Petronella Thijssen, Doop Geulle 10 mrt
      1691, † Geulle 22 okt 1758 [Vader: Gosuini Thijssen, moeder:
      Petronellae
      Jansen]

      Kinderen:
      tweeling Gosuinus en Henricus [Janssen??] Houbiers
      Doop Geulle 21-09-1724
      † ???
      Verdere gegevens van Gosuinus en tweeling broer Henricus heb ik niet
      Thomas [Janssen??] Houbiers
      Doop Geulle 22-12-1726 † Geulle 10-12-1787

      Thomas [Janssen??] Houbiers
      op 05-09-1762 gehuwd met [in acte staat:Thomas Janssen olim
      Houbiers vide reg. baptistz 22 10bris 1726]:
      Maria Mechtildis Peters, Doop Nuth 04-10-1738 † Geulle 20-06-1787

      Kinderen [In alle doop acten staat vermeld: Thomas Janssen [olim (=
      voorheen) Houbiers]:
      Joannes Janssen, Doop Geulle 24-02-1764
      Van deze kinderen heb ik alleen de doop datum:
      Matthias Janssen, Doop Geulle 06-05-1766
      Petronella Janssen, Doop Geulle 25-12-1768
      Martinus Janssen, Doop Geulle 05-11-1773
      Joanna Catharina Janssen, Geulle 19-01-1777

      Van Joannes Janssen, Doop Geulle 24-02-1764 zoek ik naar meer
      gegevens van zijn 1ste vrouw:
      Maria Catharina Paulissen, Doop 20 dec 1747 Geulle † 22 feb 1796
      Geulle
      Huwelijk: 21 nov 1784 te Geulle
      Kind; Helena Janssen, Doop 06 sep 1785 Geulle, † 08 dec 1873 Geulle

      en van zijn 2de vrouw:
      Sophia Massing [Massin, Massen] geboren in 1761 vermoedelijk uit
      Mechelen [NL], † 22 jan 1814 Geulle
      Ouders Sophia ???
      Huwelijk: ??
      Kinderen:
      Hendrikus [Henri, Hendricus, Henricus of Henrikus] Janssen, geboorte
      datum onbekend bij mij
      Thomas Janssen [*03 dec 1794] & Jacobus Janssen [*19 mrt 1798],
      alleen de geboortedatum bekend.
      Martinus Janssen, zover mij bekend heb ik mischien alle gegevens

      verdere vraag is:
      Waarom zouden Thomas sr & jr de naam Houbiers niet meer willen of
      mogen gebruiken, is hier iets over bekend??

      Ik ben mij ervan bewust dat het vele vragen zijn, maar iedere tip of
      stukje info is van harte welkom
      Alvast bedankt voor de genomen moeite,
      Groetjes Erick
    • W.Brasse@Gmail.com
      Message 2 of 4 , May 30, 2008
        Hallo weer, Erick!

        De vraag is welke Joannes Janssen je moet hebben, want degene met Paulissen
        was een andere dan die met Massing!! Die met Paulissen had andere ouders en
        hertrouwde met een andere vrouw! Zie hieronder:

        Gemeente: Geulle
        Soort akte: Overlijdensakte
        Aktenummer: 7
        Aangiftedatum: 30-12-1800
        Overledene Jean Janssen
        Geslacht: M
        Overlijdensdatum: 30-12-1800
        Leeftijd: 37
        Overlijdensplaats: Geulle
        Vader Thomas Janssen
        Moeder Nn Nn
        Partner Sofia Massen
        Relatie: echtgen

        Burgerlijk huwelijk Geulle 18-05-1802
        Bruidegom Jean Janssen
        Bruid Marie Agnes Pluijs
        Vader van de bruidegom Rene Janssen
        Moeder van de bruidegom Helene Notten
        Vader van de bruid Jean Pluijs
        Moeder van de bruid Cornelia Perebooms

        Begraven Geulle 04-08-1809
        Overledene Joannes Janssen
        Echtgen. van de overledene Mariae Agnetis Pluis
        Echtgen. van de overledene Mariae Catharinae Paulissen
        (In de burgerlijke stand vind ik alleen op 1-10-1809 een 50-jarige weduwnaar
        zonder verdere informatie, maar dat kan niet dezelfde zijn, want Agnes Pluis
        overleed pas in 1811.)

        Dit zou Sophia Massing/Massen kunnen zijn:

        Doop Geulle 12-03-1761
        Dopeling Sophia Maessen
        Vader van de dopeling Richardi Maessen
        Moeder van de dopeling Elizabethae Rentjens
        Doopgetuige Conrardus Raemaeckers
        Doopgetuige Sophia Lemmens

        Nog een kind:

        Doop Geulle 04-03-1800
        Dopeling Martinus Janssen
        Vader van de dopeling Joannis Janssen
        Moeder van de dopeling Sophiae Massing
        Doopgetuige Mariâ Margaretâ Claessens
        Doopgetuige Martino Janssen
        Vervangende doopgetuige Joannes Andreas Sauer
        Vervangende doopgetuige Mechtildis Maessen

        Groet,
        Wil Brassé

        Message 3 of 4 , May 30, 2008
          Herstel, dit is NIET de juiste Sophia Massing/Massen!

          Doop Geulle 12-03-1761
          Dopeling Sophia Maessen
          Vader van de dopeling Richardi Maessen
          Moeder van de dopeling Elizabethae Rentjens
          (Zij trouwde namelijk voor 1796 met Willem van Pee en overleed in 1817!)

          Misschien was ze deze:

          Doop Maastricht 30-06-1764
          Dopeling Sophia Massinghs
          Vader van de dopeling Jois Massinghs
          Moeder van de dopeling Joannæ Wolfs
          Doopgetuige Sophia Thijssen
          Doopgetuige Jacob Olijslaegers

          Of ze was een dochter van Jacobus Massing uit Mechelen (B) - zij had een
          zoon Jacobus!

          Overlijdensaangifte Mechelen aan de Maas 12-04-1831
          Overledene Maria Catharina Massing
          Vader van de overledene Jacobus Massing
          Moeder van de overledene Maria Janssen
          Echtgen. van de overledene Jan Aarts

          Message 4 of 4 , May 31, 2008
            Hi Wil,

            Het zit zo:

            Thomas Janssen alias Houbiers [senior]
            Geb/doop ??? [als Houbiers] Maastricht ???
            [getuigen ???]
            † 30 nov 1775 Geulle
            [vader ??? moeder ???]

            Trouwd op 16 jan 1722 [getuigen: Mariâ Vossen en
            Leonardo Vossen] te Geulle met:
            Petronella Thijssen
            Geb/doop 10 mrt 1691
            [getuigen: Catharina Thijssen en Stephanus Jansen]
            † 22 okt 1758 Geulle
            [vader Gosuini Thijssen moeder Petronellae Jansen]

            Kinderen:
            Thomas [Thomae] Janssen alias Houbiers [junior]
            Geb/doop 22 dec 1726
            [getuigen: Petrus Tulleners en Idae Ackermans
            verv.getuige Maria Haegers]
            † 10 dec 1787 Geulle
            Tweeling:
            Henricus Houbiers / Janssen???
            Geb/doop 21 sep 1724 Geulle
            [getuigen: Gerardus Thijssen en Catharina Houbiers]
            Verder geen gegevens

            Gosuinus Houbiers / Janssen???
            Geb/doop 21 sep 1724 Geulle
            [getuigen: Mechtildis Thijssen en Gerardus Noorbeecks]
            Verder geen gegevens

            Thomas [Thomae] Janssen alias Houbiers [junior]
            Trouwd op 05 sep 1762 [getuigen Maria Peeters en
            Henrico Janssen] te Geulle met:
            Maria Mechtildis Peeters
            Geb/doop 04 okt 1738 Nuth
            [getuigen: Gertrudis Peters en Matthias Peters]
            † 20 jun 1787 Geulle
            [vader Mathias Peeters moeder Joanna Meijers / Meijs]

            Kinderen:

            Joannes [Joannis, Johannes, Jean] Janssen
            Geb/doop 24 feb 1764 Geulle
            [getuigen : Joannis Thijssen en Maria Peeters
            verv.getuige Joannes Paulissen]
            † 30 dec 1800 te Geulle
            [Joannes vermeld als Jean, vader vermeld als Thomae
            Janssen moeder Nn, partner Sophia Massen]

            Matthias Janssen
            Geb/doop 06 mei 1766 Geulle
            [getuigen: Gosuinus Thijssen en Juditha Lemmens]
            Verder geen gegevens

            Petronella Janssen
            Geb/doop 25 dec 1768 Geulle
            [getuigen: Agnes Thijssen en Joannes Kleinen]
            Verder geen gegevens

            Martinus Janssen
            Geb/doop 05 nov 1773 Geulle
            [getuigen: Sophia Tulleners en Lambertus Houben]
            Verder geen gegevens

            Joanna Catharina Janssen
            Geb/doop 19 jan 1777 Geulle
            [getuigen: Elizabethae Tulleners en Gerardus Thijssen
            verv.getuige Anna Vossen]
            Verder geen gegevens

            Joannes [Joannis, Johannes, Jean] Janssen
            Trouwd op 21 nov 1784 [getuigen Anna Maria Paulissen
            en Conrardo Paulissen] te Geulle met:
            Maria Catharina Paulissen
            Geb/doop 20 dec 1747 Geulle
            [getuigen: Arnoldi Swelsen en Maria Paulissen
            verv.getuige Joannes Paulissen]
            † 22 feb 1796 Geulle
            [vader Hermanni Paulissen moeder Annae Vossen]

            Kinderen:
            Helena Janssen
            Geb/doop 06 sep 1785 Geulle
            [getuigen: Anna Gertrude Paulissen en Petrus Janssen
            verv.getuige Maria Paulissen]
            † 08 dec 1873 Geulle

            Joannes [Joannis, Johannes, Jean] Janssen
            Trouwd op ??? [getuigen ???] te Geulle ?? met:
            Sophia Massing [Sophiae Massin, Massen]
            Geb/doop ?? 1761 te ??
            [getuigen ??]
            † 22 jan 1814 Geulle
            [vader ?? moeder ??]
            Verder geen gegevens

            Kinderen:
            Hendrikus [Henri, Hendricus, Henricus, Henrikus]
            Janssen
            Geb/doop ?? Geulle
            [getuigen ???]
            † 06 mrt 1866 Geulle
            Getrouwd met Maria Sibilla Vrancken

            Thomas Janssen
            Geb/doop 03 dec 1794 Geulle
            [getuigen: Maria Christina Massin en Mathias Janssen]
            Verder geen gegevens

            Jacobus Janssen
            Geb/doop 19 mrt 1798 Geulle
            [getuigen: Maria Catharina Piekmans en Joanae Aarts
            verv.getuigen Joannes Anreas Sauer en Mechtildis
            Maessen]
            Verder geen gegevens

            Martinus Janssen
            Geb/doop 04 mrt 1800 Geulle
            [getuigen: Maria Magareta Claessens en Martino Janssen
            verv.getuigen Joannes Anreas Sauer en Mechtildis
            Maessen]
            † 08 feb 1886 Geulle
            Getrouwd met Maria Agnes Jonkhout

            Dus overal waar ??? staan zoek ik nog gegevens.
            Groetjes Erick