Re: [genealogie-limburg]Engelen

  • philippes
    Message 1 of 6 , Mar 11 8:02 AM
      Ik heb een Engelen in mijn stamboom, Heeft u meer informatie?

      Hendricus Engelen, getrouwd met Maria Bongarts, dat is hetgeen ik als verste voorouders heb. weinig informatie verder. Kunt u me verder helpen?

      erwin de bruijn, Terneuzen

      Message 2 of 6 , Mar 22 5:29 AM
        Hoi
        Ik zal toch iets meer moeten weten. Komt deze familie uit Limburg. Wanneer leefden ze ongeveer.
        Het enige wat ik hier kan vinden is een huwelijk van Hendricus Engele met ene Catharina Bongers in Beesel(Limburg) in 1759.
        Als het deze zouden zijn kan ik wel meer info vinden. mvg.Jan

      • erwin de bruijn
        Message 3 of 6 , Mar 22 5:34 AM
          --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Jan Engelen"
          <janengelen@...> wrote:

          De informatie die ik heb is:
          Hendricus Engelen is geboren in 1739 in Kessel. Hendricus is overleden
          in 1799 in Kessel, 60 jaar oud. Hendricus trouwde, 26 jaar oud, in
          1765 in Kessel met Maria Bongarts, 20 jaar oud. Maria is geboren in
          1745. Maria is overleden in 1814 in Kessel, 69 jaar oud.
          De data verschillen een aantal jaar, ik weet dus niet of het deze
          mensen zijn...

          Deze mensen zijn oudovergrootouders van me.

          Erwin de Bruijn

        • Jan Engelen
          Message 4 of 6 , Mar 22 10:08 AM
            Hoi Erwin
            Ik gebruik o.a. een CD-Rom, genaamd Gendalim 6 om gegevens op te zoeken.
            Deze gegevens zijn door vrijwilligers ingevooerd door gebruik te maken van de kerkregisters.
            Ze zijn vaak niet helemaal compleet en dikwijls is het lezen van deze geschriften niet eenvoudig.
            De in de bijlage vermelde gegevens heb ik op die manier verzameld en dat is voor de naam Engelen en Kessel alles wat er nu op de CD-Rom staat.Voor Bongarts heb ik voorlopig alleen deze bijlage.
            mvg Jan