Schnepf - Delhey Re: Dubach

  • Hans Vogels
    Message 1 of 6 , Feb 5, 2008
      Beste nieuwsgroep,

      Inzake de familie Dubach kan ik inmiddels verwijzen naar het artikel
      van A.G. Vosdingh Bessem, "Von Rodt, Ratsgeschlecht des Freistaats
      Bern en Dubach, von Stocken, Amts Thun", in: Gens Nostra jaargang
      XLII (1987) blz. 292-302 (themanummer Zwitserland-Italie-Oostenrijk).

      Daniel Abraham Dubach was in 1764 geboren te 's-Hertogenbosch als
      zoon van Jacob Dubach en Anna Cornelia Schnepf. Jacob was een
      soldaat in het Zwitserse regiment Stürler die in diverse compagnien
      diende en in zes verschillende garnizoensplaatsen gekwartierd heeft
      gelegen. In Maastricht heeft hij Anna Cornelia Schnepf leren kennen
      met wie hij uiteindelijk in 1756 is gehuwd. Jacob en Anna kregen 11
      kinderen die in Maastricht, 's-Hertogenbosch, Sluis, Nijmegen,
      Grave, Venlo en Veere geboren werden. Hun geboortejaren of doopdata
      werden opgetekend in "Die Kirchenbürcher des Regimenten Von Stürler
      in Holland". Een kopie van dit doopboek van 1721-1795 is voorhanden
      in het Centraal Bureau voor Genealogie.

      Volgens het artikel is
      Anna Cornelia Schnepf
      gedoopt Maastricht 31 augustus 1730

      dochter van:
      Joannis Snep en
      Maria Schooneborgh

      Is misschien iemand bekend met haar familie en haar voorgeslacht?

      Verder ben ik ook nog op zoek naar een andere Maastrichtse:
      Het betreft:
      Anna Catharina Delheij/Delhey,
      geboren Maastricht ca.1778,
      overleden Asten 25-11-1829,

      dochter van:
      Antonie Delhey, overleden voor 25-11-1829, en
      Clara Stipters, particuliere en in 1829 wonende te Breda.

      Met vriendelijke groet,
      Hans Vogels

      --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Hans Vogels"
      <h.vogels6@...> wrote:

> [...]
      > Clara Stipters, particuliere en in 1829 wonende te Breda.
      >
      > Gehuwd ergens voor 1811 met:
      > Daniel Dubach,
      > geboren 's-Hertogenbosch ca.1764 (klopt niet!!!!),
      > overleden Someren 27-7-1847,
      > beroep: aanvankelijk sergeant, later gepensioneerd.
      >
      > Bekende kinderen:
      > Clara Philippina Dubach, geboren Winterswijk (G) 21-3-1811.
      > Johannes Hermanus Dubach, geboren Tegelen (L) 1-2-1822.
      >
      > Alles wat verder uitsluitsel kan geven over de voorouders van Anna
      > Catharina en Daniel, hun huwelijksdatum en verdere kinderen, is

    • rijpelberg2002
      Message 2 of 6 , May 19 8:54 AM
        Beste medespeurders,

        Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar de voorouders van de Maastrichtse:

        Anna Catharina Delheij/Delhey,
        geboren Maastricht ca.1778, overleden Asten 25-11-1829,

        Volgens haar overlijdensakte zou ze een dochter zijn van:
        Antonie Delhey, overleden voor 25-11-1829, en
        Clara Stipters, particuliere en in 1829 wonende te Breda.

        Wie kan iets meer vertellen over het huwelijk van haar ouders, hun voorouders en zijn overlijden?

        Met vriendelijke groet,
        Hans Vogels

      • rijpelberg2002