Re: [genealogie-limburg] Vroomen websites en links Op zoek naar een programma dat inclusief bronvermelding kan publiceren

  • Antoine Vromen
    Message 1 of 2 , Jul 20, 2007
      Hallo Olaf,

      Bedankt voor je reactie. Ik heb ernaar gekeken (en gedownload), maar dat is me allemaal wat te omslachtig om uit te zoeken en ik weet niet of ik bij mijn provider (@Home) ook php kan draaien.
      Mijn huidige programmaatje (een exe-file) kan vanuit een gedcom-bestand mijn ca. 30.000 personen in 8 seconden omvormen tot een set html-files van ca 44 Mb.
      Alleen jammergenoeg geen bronvermelding.

      Mocht je nog tips hebben, dan kun je ook rechtstreeks mailen naar antoine.vromen@... .

      Groeten Antoine Vromen

      From: Antoine Vromen [mailto:antoine.vromen@...]
      To: genealogie-limburg@yahoogroups.com

> [...]
      > kan publiceren op mijn eigen site en dat gaat bij Geneanet zo mooi
      > (misschien heeft iemand nog een tip voor een freeware programma?)
      > Ik heb namelijk bij meer dan 95% van de data de bron erbij vermeld staan.
      >
      > Misschien kunnen we door dit initiatief van Wil onze losse eindjes met
      > elkaar uitwisselen om elkaar zo verder te helpen.
      > Ik geloof namelijk dat niet iedereen al zijn Vromen/Vroemen/Vroomen data op
      > zijn homepage zet?
      > Ik zal morgen een lijstje met mijn losse eindjes "in de groep gooien".

      Olaf Duits
      'De genealogie van de familie Duijsings' nu in boekvorm!
      Zie www.stambomen.net.

      www.itbay.nl
      www.mypub.nl
      www.mbpc.nl

    • Olaf Duits
      Message 2 of 2 , Jul 20, 2007
        Antoine,

        Naast PhP moet je bij je hostingprovider ook nog een MySQL database aan kunnen maken. Daar slaan de meeste PhP programma's hun data in op. Klinkt ingewikkeld, maar dat valt op zich wel mee. Ik zou zeggen, kijk eens naar de installatie instructies.
        Bij de meeste hosting providers waar je je domeinnaam en hosting hebt, heb je meestal PhP en minimaal recht op één MySQL database. Via een gebruikersvriendelijke interface maak je dan een MySQLdatabase aan, bijvoorbeeld met de naam 'vromen'. Dan kopieer je de PhPfile naar je website,bijvoorbeeld in de map 'Retrospect', in de hoofdfolder van je domein. Vervolgens start je je browser en ga je naar www.vromen.nl/retrospect en start de installatie. Hij vraagt dan om de naam van je database, dat was dus 'vromen' in dit voorbeeld en de rest wijst voor zich. En zo werken de meeste PhP programma's. In ieder geval Retrospect en PhPgedview. Deze laatste heeft geen database nodig, maar kan het ook op bestandniveau, maar is dan verschikkelijk traag!