Voorouders Pater Karel van Sint Andries (Houben)

  • W. Brassé
    Message 1 of 3 , May 31, 2007
      Op 3 juni 2007 wordt de uit Munstergeleen afkomstige Joannes Andreas Houben,
      oftewel Pater Karel van Sint Andries, door de Paus heilig verklaard. Ter
      gelegenheid hiervan zijn op de Limburgse Genwiki zijn kwartierstaat en een
      stamboom van zijn familie Houben gepubliceerd. Eenieder die zijn eigen
      voorouders heeft uitgezocht, kan zo vrij makkelijk nakijken of hij verwant
      is aan de nieuwe Limburgse Heilige!
      http://www.genealogie-limburg.net/genwiki/index.php/Houben%2C_kwartierstaat_Pater_Karel
      http://www.genealogie-limburg.net/genwiki/index.php/Houben_%28Limbricht%29
      ---------------------------------
      (Ik heb geprobeerd bovenstaand bericht op Genealogie-Limburg te plaatsen als
      Nieuws Artikel of Weblinks, maar dat schijnt niet te lukken. Misschien kan
      Eugene dat anders doen?)

      Groet,
      Wil Brassé te Sittard

      NB: Na een paar uur knutselen was de opmaak van beide artikelen (van
      ProGen-uitvoer naar GenWiki-opmaak) acceptabel, doch niet geweldig.
    • Cor Wildenberg
      Message 2 of 3 , May 31, 2007
        Geachte collega genealogen.

        Op een bidprentje van een kennis staat vermeld:

        "Bid voor de ziel van de zaliger eerwaarde heer Walterus van Erp, pastor van
        de parochie van St. Peeter te Vugt. Aldaar overleede, in den ouderdom van 75
        jaaren en ruim 6 maanden. "

        Wie kan mij helpen aan zijn geboortedatum en -plaats en zijn
        overlijdensdatum en -plaats?

        Bij voorbaat hartelijk dank.

        Ik heb in Vught nagevraagd maar daar is mijnheer pastoor niet bekend,
        wellicht dan in Vucht!!!

        Alvast dank bij voorbaat

        Cor Wildenberg Helmond

        _____

        Download de gratis SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl> vandaag
        nog!

      • Eugene Dubois
        Message 3 of 3 , May 31, 2007
          --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, W. Brass� <w.brasse@...> wrote:

> [...]
          >
          > NB: Na een paar uur knutselen was de opmaak van beide artikelen (van
          > ProGen-uitvoer naar GenWiki-opmaak) acceptabel, doch niet geweldig.

          Hallo Wil,
          het publiceren op Genealogie in Limburg was wel goed gegaan, maar het
          bericht diende alleen nog even goedgekeurd te worden....

          Groeten,

          Eugene