aanvulling met 2000 personen door heel NEDERLAND, BELGIE EN DAAR BUITEN .

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 2 , Apr 3, 2007
      Hallo Medeonderzoekers
      Sinds het jaar 2000 ben ik (Anton Musquetier) 2 dagen in de week
      bezig met het Provinciaal Bestuurlijk archief van Friesland 1813-1924
      te indexeren.
      Ik noteer dan ook alle vondsten (met een korte
      beschrijving/onderwerp) die evt.belangrijk kunnen zijn voor de
      genealoog,
      In dit archief is iedereen die wat met de Provincie Friesland te doen
      heeft gehad vermeld
      (en dat zijn personen van door heel NEDERLAND, BELGIE EN DAAR
      BUITEN. dus niet alleen Friezen.
      Wat zit er zoal in dit archief ?, een enkele vermelding van een
      persoon, het aanvragen van vergunningen, veel handgeschreven brieven
      met originele handtekeningen, volledige belastingdossiers met
      dwangbevelen waarin weer opgeschreven de inventaris waar beslag
      opgelegd is, lijsten met alle inwoners van een dorp, verslagen van
      onderlinge ruzie's bij de dorpsgenoten, sollicitatie brieven voor
      b.v. een functie als Ambtenaar, Veldwachter, Burgemeester enz. enz.,
      Wezen en Vondelingen , Bedelaars, Kolonisten, Schippers en
      Veldwachters , Soldaten, Personen die vertrekken (emigreren in1914-
      1918) naar diverse landen, Dienstregelingen van Veer en Beurt Schepen
      en teveel om hier te vermelden,
      dus een Luilekkerland voor de Genealoog die wat meer van zijn
      voorouders wil weten dan alleen maar de namen en datums.
      en het resultaat van dit onderzoek vind u op mijn web-site
      www.altijdstrijdvaardig.nl
      U kunt mijn site doorzoeken met Ctrl F
      Met vriendelijke groeten
      Anton Musquetier

      Op mijn site www.altijdstrijdvaardig.nl
      vind u nu iets meer dan honderdduizend toevallige vondsten, U zult
      verrast zijn, met zoveel gegevens,
      een Luilekkerland voor de Genealoog die wat meer van zijn voorouders
      wil weten.
      (Up-date 03-04-2007)
      U bent om wat voor reden dan ook, niet in staat naar het archief in
      Friesland te komen, maar wilt toch copieen van akten/stukken? kijk op
      mijn site www.altijdstrijdvaardig.nl en kijk in de linkerkolom
      In samenwerking met een andere vrijwilligster ook copieen van
      Gelderland uit het Archief Arnhem.
    • joop
      Message 2 of 2 , Apr 15, 2007
        Hallo Hr Musquetier Ik ben joop esser uit Best.
        Misschien kunt U mij een geboorte datum geven van de volgende persoon.
        Johannes Klaver zn van Jan Klaver (* 6-10-1862 Amsterdam)
        Gehuwd 13-06-1888 in Amsterdam met Margaretha Schokker. De datas Van Margaretha Schokker zouden ook welkom zijn.
        Ik vraag dit aan U omdat de verdere Fam.Klaver uit Friesland komt.Hiervan heb ik al veel gegevens.
        Het zou mooi zijn als U de datas voor mij zou hebben.
        Bij voorbaat hartelijk dank. joop.e@...