Re: [genealogie-limburg] Re: Allegondis Koolen Roermond 1700-

    Message 1 of 12 , Nov 30, 2006
      Wil,

      Als ik op de link in jouw mail klikt werkt het perfect...ligt misschien
      aan je e-mail programma ;)
      Waarschijnlijk moet je ook in Roermond zijn voor de dispensaties, vorige
      week heb ik nog gehad wanneer dat opgericht werd.....Was dat niet begin
      1600...

      Fred

      --

      Groet/Regards/Grüsse,
      Fred Baltus
      E-Mail: fredbaltus@...; fred.baltus@...
      Genealogy site : http://roots.fred-baltus.nl
      Bidprentjes : http://roots.fred-baltus.nl
      *** This mail is scanned by Norton Antivirus ***
    • ronald_blancke
      Message 2 of 12 , Dec 1, 2006
        Fred en Wil,

        Bij mij werkt de link naar de dispensaties wel.
        Maar voor mijn geval is die dus niet meer nodig, omdat ik een stomme
        fout had gemaakt. Ik had 'gewoon' een verkeerde moeder ingevoerd voor
        Joannes Segers vd Coevering. Slordighiedje, ahum.

        <fredbaltus@...> wrote:

> [...]
        vorige
        > week heb ik nog gehad wanneer dat opgericht werd.....Was dat niet

      • Pieter Simons
        Message 3 of 12 , Dec 1, 2006
          Misschien nog wat interessante informatie, afkomstig uit de vergadering van
          Raedsverwanten van Roermond.
          1 juni 1713: Aan Joannes Segers uit de Meyery van den Bosch wordt het
          burgerrecht verleend
          26 april 1714: Jan Segers van Balckum vraagt burgerrecht (waarschijnlijk
          iemand anders?)
          Gedurende de periode 1725 tot 1790 waren er meerdere leden van de familie
          Coolen in Roermond regent (Ritzburgemeester, Payburgemeester, schepen. Zie
          voor deze functies ook mijn website http://www.ppsimons.nl/stamboom,
          Roermond 1600-1800). Allegondis Koolen (Coolen) wordt nergens genoemd.
          Van de familie Lejeune wordt slechts genoemd: 12 februari 1733: Henricus
          Lejeune, theologant, krijgt het beneficie van Sint Michael na de dood van
          Christianus van Berckeler.

          Pieter Simons

        • ronald_blancke
          Message 4 of 12 , Dec 1, 2006
            Hallo Pieter,

            Dank voor je opmerkingen.
            Ik had inderdaad die twee notities uit 1713 en 1714 ook gezien. Ik
            denk dat met Balckum bedoeld wordt Berlicum. Daar zaten nogal wat
            'van de Coevering'-families, en Joannes Segers is zelf ook een 'van
            de Coevering'.

            De Henricus LeJeune die je noemt, is een broer van Maria Severina
            LeJeune. Ik meen dat hij pastoor was/werd.

            In een doop in Roermond komt hij als getuige voor, weliswaar 'groente-
            etend (legume) :-)

            Doop Roermond = 18-09-1739
            Dopeling N.N. Segers
            Vader van de dopeling Joannes Segers
            Moeder van de dopeling Maria Le Jeun
            Doopgetuige Eerw. Henricus Theodorus Legume
            Doopgetuige Cornelia Coolen

            Daar is ook Cornelia Coolen getuige. Zal wel een zuster zijn van
            Allegondis Coolen. Ik zag flink wat Coolen's bij Loe Giesen, o.a.
            Geurt Coolen x Wendelina Janssen. Deze laatste komt ook een keer voor
            bij de doop in 1703 van Maria Elisabeth Le Jeune, dochter van
            Allegondis Coolen. Daarbij getuigt ook een Joannes Coelen/Coolen.

            Bij de oudste zoon uit dat huwelijk getuigen dan nog Nicolaes Coelen
            en Catharina Coelen. Het lijkt mij, dat dit allemaal zeer close
            familie is van Allegonde Coolen.

            Moet dus wel iets meer van te vinden zijn.

            Groet
            Ronald Blancke

            --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Pieter