Re: [genealogie-limburg] Re: Allegondis Koolen Roermond 1700-

  • W.M.H. Brassé
    Message 1 of 12 , Nov 30, 2006
      Je link werkt niet, Fred, maar dat maakt niks, want van Luik zijn geen
      dispensaties voor 1760 of was het 1770 bewaard gebleven... En ook die daarna
      bevatten geen schema's!

      Groet,
      Wil

      Message 2 of 12 , Nov 30, 2006
        Wil,

        Als ik op de link in jouw mail klikt werkt het perfect...ligt misschien
        aan je e-mail programma ;)
        Waarschijnlijk moet je ook in Roermond zijn voor de dispensaties, vorige
        week heb ik nog gehad wanneer dat opgericht werd.....Was dat niet begin
        1600...

        Fred

        --

        Groet/Regards/Grüsse,
        Fred Baltus
        E-Mail: fredbaltus@...; fred.baltus@...
        Genealogy site : http://roots.fred-baltus.nl
        Bidprentjes : http://roots.fred-baltus.nl
        *** This mail is scanned by Norton Antivirus ***
      • ronald_blancke
        Message 3 of 12 , Dec 1, 2006
          Fred en Wil,

          Bij mij werkt de link naar de dispensaties wel.
          Maar voor mijn geval is die dus niet meer nodig, omdat ik een stomme
          fout had gemaakt. Ik had 'gewoon' een verkeerde moeder ingevoerd voor
          Joannes Segers vd Coevering. Slordighiedje, ahum.

          <fredbaltus@...> wrote:

> [...]
          vorige
          > week heb ik nog gehad wanneer dat opgericht werd.....Was dat niet

        • Pieter Simons
          Message 4 of 12 , Dec 1, 2006
            Misschien nog wat interessante informatie, afkomstig uit de vergadering van
            Raedsverwanten van Roermond.
            1 juni 1713: Aan Joannes Segers uit de Meyery van den Bosch wordt het
            burgerrecht verleend
            26 april 1714: Jan Segers van Balckum vraagt burgerrecht (waarschijnlijk
            iemand anders?)
            Gedurende de periode 1725 tot 1790 waren er meerdere leden van de familie
            Coolen in Roermond regent (Ritzburgemeester, Payburgemeester, schepen. Zie
            voor deze functies ook mijn website http://www.ppsimons.nl/stamboom,
            Roermond 1600-1800). Allegondis Koolen (Coolen) wordt nergens genoemd.
            Van de familie Lejeune wordt slechts genoemd: 12 februari 1733: Henricus
            Lejeune, theologant, krijgt het beneficie van Sint Michael na de dood van
            Christianus van Berckeler.

            Pieter Simons

          • ronald_blancke
            Message 5 of 12 , Dec 1, 2006
              Hallo Pieter,

              Dank voor je opmerkingen.
              Ik had inderdaad die twee notities uit 1713 en 1714 ook gezien. Ik
              denk dat met Balckum bedoeld wordt Berlicum. Daar zaten nogal wat
              'van de Coevering'-families, en Joannes Segers is zelf ook een 'van
              de Coevering'.

              De Henricus LeJeune die je noemt, is een broer van Maria Severina
              LeJeune. Ik meen dat hij pastoor was/werd.

              In een doop in Roermond komt hij als getuige voor, weliswaar 'groente-
              etend (legume) :-)

              Doop Roermond = 18-09-1739
              Dopeling N.N. Segers
              Vader van de dopeling Joannes Segers
              Moeder van de dopeling Maria Le Jeun
              Doopgetuige Eerw. Henricus Theodorus Legume
              Doopgetuige Cornelia Coolen

              Daar is ook Cornelia Coolen getuige. Zal wel een zuster zijn van
              Allegondis Coolen. Ik zag flink wat Coolen's bij Loe Giesen, o.a.
              Geurt Coolen x Wendelina Janssen. Deze laatste komt ook een keer voor
              bij de doop in 1703 van Maria Elisabeth Le Jeune, dochter van
              Allegondis Coolen. Daarbij getuigt ook een Joannes Coelen/Coolen.

              Bij de oudste zoon uit dat huwelijk getuigen dan nog Nicolaes Coelen
              en Catharina Coelen. Het lijkt mij, dat dit allemaal zeer close
              familie is van Allegonde Coolen.

              Moet dus wel iets meer van te vinden zijn.

              Groet
              Ronald Blancke

              --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Pieter