Re: [genealogie-limburg] Re: van den Buycken/Beucken

  • harryvee
    Message 1 of 9 , Oct 31, 2006
      Dear Jeannette en anderen,

      Bedankt weer voor de genealogy gegevens, die Martinus van de Beucken X Wilhelmina Bollen is mijn 7 x gg oom, en van die 2 kinderen van Bartolomeus x en Theodora Trynen (van de beuken) is mischien wel zoo, maar dat is niet aangeschreven , in het boek van Martin Verhaegh, wel staat erbij dat zij voor de tweede keer trouwd met Antonius Van de Beucken in 1652 , dus dat zal van zelf spreekend zo zijn, maar dat moet ik dan veranderen in mijn kwartier staat , dus krijg ik een niewe voorvader inplaats van Bartholomeus word dat dus Antonius van de Beucken (nienes of nienhuis) Ik heb dat boek van Martin Verhaegh in mijn bezit
      THANKS to Martin ook famielie he crossed my fam path 3 or four times over 200 jaar,

      Dat Itgen komt van Leonardgen , en Alitgen van Alias Leonardgen van hun moeders kant, gegeven aan het eerst geboorenen,

      ik hoop dat je er wijzer op word ?

      Harry " Down Under"

      Message 2 of 9 , Nov 22, 2006
        Hallo Jeannette,

        Volgens een kopie van het originele huwelijksregister Helden, in te zien bij het RAL, was onderstaande registratie in Gendalim fout.
        Want in eerste instantie worden de getuigen genoemd en daarna pas het bruidspaar. Op dezelfde pagina kwam die verwoording van het huwelijk op dezelfde manier voor. Het blijkt dus dat je steeds goed moet lezen en moet interpreteren, voordat je het overneemt. Dus alle goede bedoelingen van eenieder ten spijt toch de informatie steeds controleren aan het origineel.
        Dus voor dit geval was het bruidspaar te Helden op 29 januari 1750 Petrus Verhaegh en Theodora Degens met als getuigen Joannes Verhaegh en Joanna Degens.

> [...]
        > Bruid Joanna Degens
        > Getuige bij het huwelijk Petrus Verhaegh
        > Getuige bij het huwelijk Theodora Degens

        Groetjes Jos Degen

        wrote:

> [...]
        Verhaegh 1996, Martin Verhaegh (Cambria, Ca, USA) zeer aanbevelen.
        Het is ter inzage in Helden "de Moennik" Streekmuseum en misschien

      • jvandenbeuken
        Message 3 of 9 , Nov 29, 2006
          Hallo Jos,

          Dank je wel voor het opzoeken van dit huwelijk in het originele
          register. Helaas duurt dat bij mij altijd erg lang, omdat ik een
          chronisch gebrek aan tijd heb.

          Groetjes,