Re: [genealogie-limburg] Van Polla(e)rt - Aldeneik - Horn - Buggenum - Roermond

  • Mart Graef
    Message 1 of 3 , Jun 16, 2006
      Beste Nic,

      Bevestigen kan ik de afkomst van de Hornse Pollaerts niet, maar je schema is zeker plausibel. Het tweede kind van Joannes Pollaert en Catharina Lenssen/Linssen heet Martinus (gedoopt 1700) en is vernoemd naar de grootvader van moederszijde (de grootmoeder van moederszijde, Sophia van Thoor, is doopgetuige). Het ligt dus voor de hand dat het eerste kind, Henricus (gedoopt 1697), vernoemd is naar de grootvader van vaderszijde, die kennelijk al overleden is.
      Een indicatie dat het hier om een familie van enig aanzien gaat is het feit dat de scholtis van het graafschap Horn, Henricus de Fostier, doopgetuige is bij dit eerste kind.
      mvg,

      Mart Graef

      Message 2 of 3 , Jun 16, 2006
        Hallo Mart,

        Ja, de grootvader van vaderszijde (= Hendrik Hieroniemus van Pollart) was in
        1697 reeds overleden, want op 16-04-1696 verpachtte zijn vrouw Agnes
        Margaretha van Twickelo, weduwe van Hendrik van Pollart, het adellijk huis
        te Aldeneik voor 3 jaar aan Steven Geurtdts van Neer.

        Groeten,
        Nic Hinssen

> [...]
        > Een indicatie dat het hier om een familie van enig aanzien gaat is het
        feit dat de scholtis van het graafschap Horn, Henricus de Fostier,

        Buggenum - Roermond