jan hendrik gelissen x anna maria joosten

  • Fred
    Message 1 of 8 , Apr 30, 2006
      Hallo genealogie group :-)

      Omdat het vanmiddag zo regenachtig was heb ik eindelijk het verzoek
      van mijn neef Jo Gelissen opgepakt en getracht om m.b.v. bijv.
      Genlias, zijn stamboom uit te puzzelen.

      Ik loop echter een tikkeltje vast op ene Jan Hendrik Gelissen x Anna
      Maria Joosten

      Dit is wat ik heb kunnen traceren:
      1 Gelissen Jan Hendrik x Joosten Anna Maria geb. 1802 ovl. 9 apr 1865
      volgt:
      2 Gelissen Jan Hendrik geb. 31 aug 1841 ovl. 6 mei 1876 x von den
      Hoft Catharina Frederica
      2 Gelissen Peter Joseph geb. 29 jun 1836 x Hermans Maria Gertrud
      2 Gelissen Maria Petronella geb. 1831 ovl. 10 mrt 1837
      2 Gelissen Maria Catharina geb. 1845 ovl. 28 oct 1924
      2 Gelissen Peter Joseph geb. 1836 ovl. 19 mei 1837

      Heeft iemand hier in de lijst een hint m.b.t de voorvaderen van Jan
      Hendrik Gelissen en/of Anna Maria Joosten ?

      Groet,
      Fred Vroomen
      Message 2 of 8 , Apr 30, 2006
        Hoi Fred,

        In welke regio zit je?

        --

        Groet/Regards/Grüsse,
        Fred Baltus
        Message 3 of 8 , Apr 30, 2006
          Fred,

          Bedoel je soms deze?

          Algemeen Toegangnr 12.019
          Inventarisnr 3
          Gemeente Brunssum
          Soort akte Huwelijksakte
          Aktedatum 1831-03-08
          Aktenummer 11
          Bruidegom Naam Peter Hendrik Zelissen
          Geboorteplaats Babberich (Cleve)
          Geboortedatum 0000-00-00
          Leeftijd 27

          Beroep Z
          Vader bruidegom Hendrik Zelissen - Z
          Moeder bruidegom Maria Agnes Menskes - Niet vermeld
          Bruid Naam Anna Maria Joosten
          Geboorteplaats Brunssum
          Geboortedatum 0000-00-00
          Leeftijd 29
          Beroep Z
          Vader bruid Jan Willem Joosten - Z
          Moeder bruid Johanna Catharina Pischers - Niet vermeld

          En als het die is, dan heb ik nog meer.....in ieder geval nakomelingen
          van Joosten x Pischers
          Kijk een in mijn genealogie-database op http://roots.fred-baltus.nl

          --

          Groet/Regards/Grüsse,
          Fred Baltus
          Message 4 of 8 , Apr 30, 2006
            Fred,

            Dat lijkt er verdacht veel op, behalve dan Jan nu ineens Peter heet ??

            Anna Maria Joosten als kind van Joannes Willem Joosten x Johanna
            Catharina Pischers past goed bij Jan Joseph Joosten genoemd in
            roots.fred-baltus.nl

            --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, Fred Baltus

            Message 5 of 8 , May 1 4:13 PM
              Fred,

              Och ja, de namen wijzigen wel eens.....Je zal wat meer aktes van
              Jan/Peter Hendrik (Z)(G)elissen moeten bekijken om achter de juiste naam
              te komen.
              Maar ja, je neef en ik zullen wel bijna evenveel Joosten bloed hebben ;).

              De gegevens van Joosten heb ik zowat allemaal via het Rijksarchief gevonden.

              --

              Groet/Regards/Grüsse,
              Fred Baltus
              Message 6 of 8 , May 2 2:07 PM
                Hallo Fred,

                ik heb alle Joosten gegevens even in de database bij elkaar gezet:
                http://vroomen.be/fred/register.php?generations=8&formatsel=register.php&nextpage=register.php&personID=I7540&tree=1

                Message 7 of 8 , May 4 2:15 PM
                  Hallo,

                  Bij het gebruik van mijn Genlias converteer programma liep ik tegen een
                  foutje aan. Oorzaak was dat de rol van een persoon niet meer bij de bron
                  staat. Deze fout heb ik inmiddels gecorrigeerd en inmiddels is deze
                  versie 3.3 beschikbaar op : http://www.fredbaltus.nl/nl/software.htm#genlias

                  Alles iemand vragen of opmerkingen heeft, laat het dan even weten.

                  --

                  Groet/Regards/Grüsse,
                  Fred Baltus
                • Pierre Melser
                  Message 8 of 8 , May 5 11:52 AM
                    Op Thursday, May 04, 2006 11:15 PM [GMT+1=CET],
                    Fred Baltus <fredbaltus@...> schreef:

> [...]
                    > http://www.fredbaltus.nl/nl/software.htm#genlias
                    >
                    > Alles iemand vragen of opmerkingen heeft, laat het dan even weten.

                    In mijn FF krijg ik dat "doel opslaan als" niet te zien...

                    Pierre Melser