RE: [genealogie-limburg] Hoe nu verder (genealogie in Limburg)

  • Breur Henket (PCH)
    Message 1 of 10 , Feb 9, 2006
      De juiste Url is http://genealogie-limburg.net
      <http://genealogie-limburg.net/>

      Groet, Breur Henket.

      -----Oorspronkelijk bericht-----
      Van: genealogie-limburg@yahoogroups.com
      [mailto:genealogie-limburg@yahoogroups.com] Namens Eugene Dubois
      Verzonden: donderdag 9 februari 2006 9:34
      Aan: genealogie-limburg@yahoogroups.com
      Onderwerp: [genealogie-limburg] Hoe nu verder (genealogie in Limburg)

      Ik loop al een lange tijd erover te denken hoe nu verder te gaan met de
      website van genealogie in Limburg. .... Genealogie is mijn hobby. Ik
      heb er tot nu toe veel tijd in gestoken, maar tegenwoordig merk ik dat
      ik af en toe wel eens een beetje moe word van 'internet-genealogie'...

      Het van elkaar overschrijven, het grazen naar informatie, het bedrijven
      van 'wens-genealogie'......

      Hierover heb ik een artikeltje geschreven op de website van Genealogie
      in Limburg. Graag zie ik daar (http://genealogie-limburg.net) jullie
      reacties tegemoet.

      _____

      YAHOO! GROUPS LINKS

      * Visit your group "genealogie-limburg
      <http://groups.yahoo.com/group/genealogie-limburg> " on the web.

      * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo!
      <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Terms of Service.

      _____

    • Loe Giesen
      Message 2 of 10 , Feb 9, 2006
        --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Eugene Dubois" wrote:
        > Ik loop al een lange tijd erover te denken hoe nu verder te gaan met
        > de website van genealogie in Limburg.

        Beste Eugène,

        Tja, ik herken het wel een beetje. In een van de groepen waaraan ik
        regelmatig deelneem had iemand het een hele poos geleden over jagers
        en verzamelaars: de jagers bezoeken zelf de archieven, gaan actief op
        zoek op de plaatsen waar de feitelijke gegevens te vinden zijn, de
        verzamelaars plukken vooral de vruchten uit internet en andere
        publicaties. De verzamelaars zijn veruit in de meerderheid. In aantal
        beoefenaars heeft de genealogie opgang gemaakt, de kwaliteit komt
        echter ook steeds vaker op de tweede plaats. Dat vind ik jammer, maar
        ik kan er niet veel aan veranderen en slechts zelf vasthouden aan een
        zeker niveau. Ik probeer anderen te helpen om ook een hoger niveau te
        halen door mijn gegevens online beschikbaar te stellen. Iemand als
        Pieter Simons laat mooi zien wat ik daar mee bedoel.

        Jouw probleem heeft voor mij ten dele te maken met het feit dat je
        twee zaken naast elkaar hebt lopen: jouw 'eigen' site en de Yahoo
        groep. Ik bezoek jouw eigen plek kennelijk zo weinig dat ik me al niet
        meer herinnerde dat daar ook discussies lopen. Dat is verwarrend en
        daarom eigenlijk ook wel jammer. Zo haal je bij jezelf de bezoekers weg.

        Kwalitatief is jouw site prima. Hij is technisch gezien stabiel en je
        biedt voldoende inhoud. Het is mijn ervaring dat het niet eenvoudig is
        om steeds nieuwe bezoekers te trekken. Met mijn landkaartenverzameling
        en de genealogische rondleiding bied ik kennelijk iets waarnaar velen
        op zoek zijn, maar in hoeverre de overige 7.000 kantjes A4 ook worden
        gebruikt, is niet altijd duidelijk. Mijn tellers en de terugkoppeling
        via mijn zoekmachine Freefind geven me een redelijk beeld van de
        onderwerpen en families waarnaar wordt gezocht. Maar degene die vanuit
        de regio Amsterdam al zo vaak naar Wolffers heeft gezocht zou toch
        eens contact opnemen, zou je zeggen, of anders toch die zeer
        regelmatige bezoekers uit de omgeving van Nederweert, uit Australia of
        Amerika (ja Martin, ook jou zie ik geregeld even op bezoek. Leuk!).

        Zonder sentimenteel te worden durf ik hier toch te zeggen dat ik het
        zou missen als je zou besluiten om bij beide sites de stekker eruit te
        trekken. Wat dat betreft hebben jouw sites een verdiende plaats
        verworven in de genealogische contactwereld. En wat Hans stelt, dat
        genealogie geen teamsport is: voor de meesten geldt dit, maar je ziet
        tevens dat degenen die wél goed samenwerken, meestal ook het verste
        komen. Dat is een kwestie van respect, geven en nemen, leren van
        elkaar, elkaar motiveren en stimuleren. Dat alles is mogelijk mede
        namens jouw sites. Het enige wat ik zou overwegen, is een samenvoeging
        van beide sites, zodat je actief bent onder niet meer dan één ingang.
        Dat schept gewoon wat meer duidelijkheid.

        Kortom: doe geen gekke dingen, lees rustig wat vaker een boek en ga
        lekker samen fietsen, maar laat genealogie-limburg bestaan.

        Met heel hartelijke groet,

        Loe Giesen
        www.loegiesen.nl
      • Pieter Simons
        Message 3 of 10 , Feb 11, 2006
          Beste Eugene, blijkbaar heb ik je ontboezeming gemist, maar ik begrijp dat
          je overweegt te stoppen met de site Limburg-genealogie? Als het je te veel
          tijd kost of je hebt er geen zin meer in raad ik je aan om te proberen de
          site "over te doen" aan iemand anders. Het is een site die zijn sporen
          verdient heeft en bij mijn favorieten hoog staat. Ik krijg de indruk dat je
          er veel tijd in steekt en dat soort mensen is hard nodig. Ik hoop dus dat
          hij nog lang in de lucht blijft, liefst onder de hoede van jou, als
          ontmoetingsplaats en zoekplaats voor velen!
          Pieter Simons
        • Eugene Dubois
          Message 4 of 10 , Feb 11, 2006
            On Saturday 11 February 2006 10:31, Pieter Simons wrote:
> [...]
            > hij nog lang in de lucht blijft, liefst onder de hoede van jou, als
            > ontmoetingsplaats en zoekplaats voor velen!

            Hallo Pieter en alle anderen.....
            Nee, ik zal niet stoppen met de website. Het enige probleem dat ik had was dat
            ik er veel tijd in steek, en er in mijn ogen niet zo heel veel mee bereik. En
            dat de vele bezoekers van de website, die regelmatig over het internet
            zwerven nauwelijks tips achterlaten.... (Uiteraard zijn er
            uitzonderingen.)Terwijl vele ogen een geweldige website zouden kunnen maken.

            Ik heb helaas dit weekend heel weinig tijd. Dus ik zal begin komende week
            reageren op de diverse emails en reacties die ik gekregen heb.

            Wel wil ik nog even kwijt dat ik er sterk over denk de yahoo-group te gaan
            sluiten, om alle aandacht te kunnen richten op het forum op de website.

            Eugene Dubois
          • Jeu Brouns
            Message 5 of 10 , Feb 11, 2006
              Wel wil ik nog even kwijt dat ik er sterk over denk de yahoo-group te gaan
              > sluiten, om alle aandacht te kunnen richten op het forum op de website.

              Beste Eugène,

              Bovenstaande lijkt me inderdaad de beste oplossing, vooral gezien het feit
              dat er inderdaad maar een kleine groep mensen tips in jouw groep
              achterlaten. Gelukkig hou je je website in de lucht. Niet alleen voor het
              feit, dat de site een schat van informatie c.q. links naar informatie biedt,
              maar ook omdat ik weet dat je enorm veel tijd hebt besteed om de site te
              creëren zoals ze nu is.
              Overigens, waar heb ik de (geweldige) uitdrukking "wens-genealogie" nog meer
              gehoord?

              Groetjes,

              Jeu Brouns

> [...]
              > sluiten, om alle aandacht te kunnen richten op het forum op de website.

            • Eugene Dubois
              Message 6 of 10 , Feb 11, 2006
                On Saturday 11 February 2006 12:28, Jeu Brouns wrote:

                > Overigens, waar heb ik de (geweldige) uitdrukking "wens-genealogie" nog
                > meer gehoord?
                Tja, sommige woorden zijn aanstekelijk ;)

              • philippes
                Message 7 of 10 , Feb 11, 2006
                  ik ben mischien een luie lezer, maar wat is een wens-genealogie?
                  Even korte uitleg waarom een zeeuw dit volgt... mijn oma is een limburgse (uit Kessel) en mijn voorouders aan vaders kant komen uit Sint- Truiden. De meeste info van mijn stamboom (de bruijntjes dus) heb ik van archiefbezoek.
                  Ik beloof plechtig om ook wat vaker te reageren op je site, op deze site krijg ik niet altijd antwoord, misschien op de jouwe dan wel....

                  Eugene Dubois <herve@...> wrote: On Saturday 11 February 2006 12:28, Jeu Brouns wrote:

                  > Overigens, waar heb ik de (geweldige) uitdrukking "wens-genealogie" nog
                  > meer gehoord?
                  Tja, sommige woorden zijn aanstekelijk ;)

                  American family home insurance American family home insurance company American family home owner insurance Multi family home for sale Single family home for sale Family home finance

                • Eugene Dubois
                  Message 8 of 10 , Feb 11, 2006
                    On Saturday 11 February 2006 13:40, philippes wrote:
> [...]
                    > archiefbezoek. Ik beloof plechtig om ook wat vaker te reageren op je site,
                    > op deze site krijg ik niet altijd antwoord, misschien op de jouwe dan

                    Wens genealogie: mensen willen wel eens afstammen van een bepaalde familie,
                    ver terug gaan in de tijd. Dus neemt men het niet zo nauw met de
                    bewijslast....
                  • Willy Brone
                    Message 9 of 10 , Feb 12, 2006
                      ik sluit me hier volkomen mee aan