Debruyn x Pansaerts

  • zoeteke_petoeteke
    Message 1 of 2 , Feb 1, 2006
      Zoals jullie weten ben ik bezig met de familie de Bruijn (de Bruyn,
      Debruijn, Debruyn) uit sint truiden bezig. Ik heb een hele hoop al
      gevonden. ik ben echter nu voor de heemkundige kring van sint truiden
      op zoek naar een link tussen mijn stamboom en een Leon Debruyn)
      Om dit te achterhalen zou ik willen weten wie de ouders, grootouders
      zijn van de volgende Joannes Debruyn.
      Heeft iemand die informatie in zijn bestand of zou er iemand zo
      vriendelijk willen zijn om deze informatie op te zoeken? Ik kom
      regelmatig in Hasselt, maar er breekt nu een drukke tijd voor me aan.

      Debruyn Joannes

      * + 22 02 1777 Sint Truiden

      = circa 1690

      Pansaerts Joanna Maria

      * + 25 12 1793 Sint Truiden

      = circa 1692

      Alvast bedankt, verdere informatie over "bruijntjes" uit de buurt van
      Sint - truiden is altijd welkom !!!

      Erwin de Bruijn, Terneuzen
    • Loe Giesen
      Message 2 of 2 , Feb 1, 2006
        Gezocht:

        > Debruyn Joannes
        > * + 22 02 1777 Sint Truiden
        > Pansaerts Joanna Maria
        > * + 25 12 1793 Sint Truiden

        Erwin de Bruijn, Terneuzen

        Helaas kan ik je niet helpen Erwin. Echter aansluitend op deze vraag:
        wie weet meer over onderstaand echtpaar (ook het eerdere huwelijk plus
        kinderen)?

        vóór 16 september 1731
        Z.P. - Gehuwd: Wolterus Jacobus Pansaert [Pansar, Pansart, Panser,
        geb. St.-Truiden (B) ..., overl. Swalmen 22-3-1771; verm. wedn. van
        Joanna Maria Martau] en Sophia Heuskens [Hueskens, ged. Swalmen
        30-4-1704, begr. Swalmen 14-12-1759, dr. van Joannes Heuskens en
        Petronella Wijnen].
        Uit dit huwelijk:
        1. Henricus Pantzaert, overl. ... Tr. 1) Swalmen 20-9-1761 met
        Judith Evers, begr. ald. 1-5-1763; 2) Swalmen 2-6-1763 met Gertrudis
        Custers, overl. ald. 29-12-1771; 3) Swalmen 5-7-1772 met Wilhelmina
        van den Bergh.
        2. Petronella Pansart, ged. Swalmen 16-9-1731 (get. Hermannus
        Heuskens en Anna Bulders). Tr. Swalmen 2-5-1765 met Albertus Custers.
        3. Joannes Pansar, ged. Swalmen 20-4-1737 (get. Joannes Mertens
        en Maria van Baexen). Tr. verm. Swalmen 16-9-1756 met Anna Catharina
        Janssens.
        4. Leonardus Pansart, ged. Swalmen 4-1-1740 (get. Leonardus
        Tessers en Anna Heijnen). Tr. 1) ... met Gertrudis Borgh; 2) Roermond
        9-2-1779 met Maria Sophia Beumers.
        5. Hermannus Panser, ged. Swalmen 29-5-1742 (get. Nicolaus
        Panser vervangen door Godefridus Crijnen en Maria Heuskens), verm.
        jong overl.
        6. Hermannus Pansar, ged. Swalmen 6-10-1744 (get. Hermannus
        Hueskens en Caecilia Wijnen).
        7. Joanna Pansar, ged. Swalmen 2-10-1747 (get. Joannes
        Schoonhoven en Petronella Cuijpers).
        Voor begraven van kinderen zie Swalmen 25-11-1743. Wolterus Jacobus
        Pansaert, weduwnaar van Joanna Maria Martau, deed op 10-11-1768
        afstand van zijn vruchtgebruiksrechten van goederen te St.-Truiden ten
        behoeve van zijn zoon Philippus, een akte die op 13-3-1769 nog eens
        werd herhaald.

        Ook hier bij voorbaat dank.

        Loe Giesen, Reuver
        www.loegiesen.nl > Kroniek voor Beesel, Belfeld en Swalmen