Re: [genealogie-limburg] stambomen in archief ter inzage

  • W.M.H. Brassé
    Message 1 of 1 , Jan 31, 2006
      Sorry Fred, wat overwerkt misschien,
      maar ook wel gewoon dat 1 van mijn hoofdtaken is om bezoekers van ons
      archief te helpen met het uitzoeken van hun stambomen, en dat doe ik graag,
      maar in misschien 1 op de 20 gevallen komen ze later nog eens terug om de
      resultaten te laten zien en/of een exemplaar ervan te overhandigen. En bij
      wijze van spreken komt een jaar later weer een bezoeker die dezelfde
      gegevens zoekt....

      Ik heb 5 jaar geleden een uitdraai van mijn kwartierstaat aan het CBG
      gestuurt. Moet ze nodig een update sturen, want er stonden wel een paar
      vette fouten in (weet ik nu)!
      Een stamboom is soms nog niet af als de samensteller de pijp aan Maarten
      geeft, en zijn onderzoeksresultaten volgen hem dan (figuurlijk) in het graf.
      Ik moet ook nog eens langs bij de weduwe van mijn achteroom-genealoog, die
      al in de jaren '60 de familie Brassé(e) had uitgezocht...

      Daarom nog eens (in leesbare letters):
      Voor iedereen die -liefst afgeronde- stamboomonderzoeken heeft: een beetje
      archiefdienst verzamelt stambomen betreffende lokale en regionale families,
      liefst natuurlijk in mooie boeken, maar een eenvoudig uitdraaitje is ook
      welkom: die kunnen in een ringbandje, dossiermapje of ordner aan andere
      onderzoekers beschikbaar worden gesteld!

      Groet, Wil.