Birgelen x Haenraets

  • Nicodemus
    Message 1 of 1 , Aug 31, 2001
      Hallo

      Ik zoek al jaren naar Michael Birgelen (Michiel, Michel, Michail, Birgelen,
      Birghelen). Tr. Cornelia Haenraets, dochter van Matthias Haenraets en Catharina
      Schuls. (Haenrae(d)ts). Gedoopt 1 augustus 1652 te Heerlen. (Agnes Boest,
      Diosinius Creuwen). Uit dit huwelijk:
      1. Catherina (Cathrijn)
      2. Simonis (Simon)
      3. Joannes Matthias (Matthijs)

      Dus waar is Michael geboren en waar getrouwd. De pastoor van Heerlen mocht
      tussen 1657 en 1664 geen huwelijken afsluiten. De meeste bruiloften waren
      derhalve in andere aangrenzende parochies. Deze huwelijk werden meestal wel
      geregistreerd in het NH register. Het huwelijk van Michael is hier echter niet
      te vinden, ofschoon zijn vrouw wel uit Heerlen kwam. Ik heb gezocht en niets
      gevonden in: NH en RK Heerlen, RK Eygelshoven, RK Hoensbroek (slecht leesbaar),
      RK Bingelrade, RK Amstenrade en RK Voerendaal. In RK Schaesberg moet ik nog
      zoeken.

      Groet
      Niek

      There's never enough time to do all the nothing you want..... (Calvin).

      Surf, geniet, huiver ..... http://members.home.nl/nico-de-mus.tweettweet/

      Als de hond begint te kwijlen, denkt ie ook al snel aan koekies... (Niekske,
      met dank aan Pavlov)