Re: [genealogie-limburg] families Penders, Silverentant, Pijls en Velraets

  • W.M.H. Brassé
    Message 1 of 6 , Nov 4, 2005
      Dat klopt: je steelt hier mijn voorouder Arnoldus Slangen die met Maria
      Bemelmans trouwde!
      Arnold en Helena Sijben alias Spechs trouwden al in 1648; deze Arnold was
      MOGELIJK degene gedoopt 8-9-1626 als zoon van Arnoldus Slangen en Elisabeth
      N.N. (jouw nrs. 64 en 65). Als dat klopt zou je maar 1 generatie ertussen
      hoeven te schrappen, maar zeker weet ik het niet.

      Wil Brassé.

      Message 2 of 6 , Nov 4, 2005
        Hallo Wil,

        Bedankt voor je reactie!
        Ik had aangenomen (maar wel zuiver theoretisch) dat jouw voorouder
        Arnoldus Slangen voor Maria Bemelmans met Helena Sijben trouwde.
        Maar dat blijkt inderdaad niet te kloppen. Harry heeft inderdaad ook
        in een mailtje aan mij aangegeven, met enige aanwijzingen in die
        richting (uit schepenbankarchieven), dat Arnoldus (die getrouwd was
        met Helena Sijben), een zoon was van Arnoldus en Elisabeth en niet
        van Theodorus en Catharina Valckenborgh. Harry heeft ook drie
        eerdere kinderen uit het huwelijk van Arnoldus met Helena Sijben
        gevonden dan ik. Daarmee werd mijn theorie sowieso al helemaal
        ontkracht.

        Met vriendelijke groet, Remko Mikkenie

        --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, W.M.H. Brassé
        <w.brasse@h...> wrote:

> [...]
        ertussen
        > hoeven te schrappen, maar zeker weet ik het niet.

        Pijls en