Mikkenie.nl eindelijk weer eens geupdate!

  • Remko Mikkenie
    Message 1 of 8 , Nov 4, 2005
      Hallo allemaal,

      Ik heb eindelijk weer eens mijn website, www.mikkenie.nl, kunnen
      bijwerken. Er zijn vrij veel gegevens bijgekomen.
      Het parenteel van de Schotse soldaat Daniel Mackay, met een zeer groot
      aantal Maastrichtse nakomelingen (waaronder mijn oudoom Frans
      Mikkenie, bekend van het circus), is flink uitgebreid. En ook mijn
      kwartierstaat met veel Zuid-Limburgse voorouders, of voorouders van
      vlak over de grenzen, is weer eens helemaal up to date.
      Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Ik ben altijd blij met reacties.

      Groetjes, Remko Mikkenie
    • pascal_servais
      Message 2 of 8 , Nov 6, 2005
        Beste Remco,

        Ik heb naar aanleiding van je posting hier je kwartierstaat weer eens bekeken en daarbij gezien dat je van Anna Dores (kwartier 279) ook de ouders hebt opgevoerd. Ik heb tot op heden vruchteloos naar haar ouders gezocht (zij is mijn kwartier 399). Ben dus erg benieuwd wat jou aanwijzingen zijn voor haar ouders.

        Bij deze hetgeen mij omtrent haar bekend is:

        I Anna (Joanna) Doris, (naamsvariant(en): Doerus, Dorissen), begraven Maastricht (St. Catharina) 24 januari 1788,

        - ondertrouwt (1) (Ned. herv.) Maastricht 25 augustus 1730, trouwt 7 september 1730 [bron: DTB Maastricht (Ned. Hervormd Gem.) boek 112, p. 142] Jan Smolders, tamboer onder de compg. van d' Hr. capt. Groenesteijn; geboortig van Breda [waarschijnlijk: Joannes Smolders doop (Rk) Breda 11 mei 1708 (get. Cornelis Smolders en Gertrudis van Vlimmere), als zoon van Wauterus Smolders en Antonetta Gerse, bron: www.bhic.nl/site]; Anna Doris en Jan Smolders hertrouwen (Rk) Maastricht (St. Catharina) 23 februari 1731 met als getuigen Andreass Gilissen en Anna Catharina Deleve [bron: DTB Maastricht (St. Catharina Tr.)];

        - ondertrouwt (2) (Ned. herv) Maastricht 4 januari 1732, trouwt 27 januari 1732 [bron: DTB Maastricht (Ned. Herv. Gem.), boek 112, p. 184] Petrus Goedhard, tamboer onder de comp. van d'Hr. Majoor Ferrij, geboren Aire (in Artois?), zij hertrouwen (R.k.) Maastricht (St. Catharina) 12 december 1735 met als getuigen Angelus Bungeners en Joanna Doris;

        - trouwt (3) Maastricht 20 maart 1745 Joannes Arnoldus van Dam, soldaat, gedoopt Maastricht 13 april 1716, begraven Maastricht 15 september 1753, ouders Arnoldus van Dam en Helena Jerremis (Jermains).

        Kinderen uit tweede huwelijk:
        Jacobus Antonius Goethert, gedoopt Maastricht (St. Catharina) 7 oktober 1732, Brab., (get. Jacobus Doerus en Joanna Doerus) [bron: DTB Maastricht (St. Catharina (D.), boek 22, p. 311]. Franciscus Goethart, gedoopt Maastricht (St. Catharina) 30 september 1734, Brab., (get. Franciscus Goethart en Anna Catharina Delaveu) [bron: DTB Maastricht (St. Catharina (D.), boek 23, p. 8]. Joanna Goedhard, gedoopt Maastricht (St Catharina) 30 november 1736 (dgt. Josephus Ruijters, Joanna Doris) [bron: DTB Maastricht (St. Catharina (D.), boek 23, p. ?,] overleden Maastricht 21 februari 1812 [bron: BS Maastricht O. 24-02-1812, f. 27], trouwt Petrus Everaerts, gedoopt Sint Pieter 10 september 1736 (get. Balthasar Schillinx, Aleijdis Meuleneers), overleden Maastricht 28 ventôse jaar 13 / 19 maart 1805 [bron: BS Maastricht 29 ventose 13, f. 359v], ouders Matthias Everaerts en Beatrix Haemelers. Martinus Goethart, gedoopt Maastricht (St. Catharina) 18 augustus 1739, Brab., (get. Martinus Dores en Anna Catharina Delaveu) [bron: DTB Maastricht (St. Catharina (D.), boek 23, p. 170].

        Kinderen uit derde huwelijk:
        Arnoldus van Dam, gedoopt Maastricht 21 juli 1745 (get. Renerus Brouns en Cornelia Deden). Ida van Dam, gedoopt Maastricht 21 juli 1745 (get. Joannes Martinus Adam en Ida Ghijsbergh voor Helena Germego). Cornelia van Dam, gedoopt Maastricht 11 november 1750 (get. Willebrordus van Dammen en Cornelia Deden).

        Uit het eerste huwelijk met Joannes Smolders zijn geen kinderen bekend. Joannes Smolders moet ook kort na 23 februari 1731 zijn overleden!

        Met groet,

        Pascal Servais,

        www.chello.nl/~pservais

      • pascal_servais
        Message 3 of 8 , Nov 6, 2005
          ps: had gebruik gemaakt van Rich-Text Editor die Yahoo als
          mogelijkheid geeft, maar zie dat bij de posting de opmaak geheel is
          verdwenen; vandaar dat de volgorde van kinderen wat rommelig is.
          Daarom de kinderen opnieuw hier:

          Kinderen uit tweede huwelijk:
          1. Jacobus Antonius Goethert, gedoopt Maastricht (St. Catharina) 7
          oktober 1732, Brab., (get. Jacobus Doerus en Joanna Doerus) [bron:
          DTB Maastricht (St. Catharina (D.), boek 22, p. 311].
          2. Franciscus Goethart, gedoopt Maastricht (St. Catharina) 30
          september 1734, Brab., (get. Franciscus Goethart en Anna Catharina
          Delaveu) [bron: DTB Maastricht (St. Catharina (D.), boek 23, p. 8].
          3. Joanna Goedhard, gedoopt Maastricht (St Catharina) 30 november
[...]
          4. Martinus Goethart, gedoopt Maastricht (St. Catharina) 18 augustus
          1739, Brab., (get. Martinus Dores en Anna Catharina Delaveu) [bron:
          DTB Maastricht (St. Catharina (D.), boek 23, p. 170].

          Kinderen uit derde huwelijk:
          5. Arnoldus van Dam, gedoopt Maastricht 21 juli 1745 (get. Renerus
          Brouns en Cornelia Deden).
          6. Ida van Dam, gedoopt Maastricht 21 juli 1745 (get. Joannes
          Martinus Adam en Ida Ghijsbergh voor Helena Germego).
          7. Cornelia van Dam, gedoopt Maastricht 11 november 1750 (get.
          Message 4 of 8 , Nov 6, 2005
            Hallo Pascal,

            Dank voor je reactie!
            Er staat een foutje in mijn kwartierstaat dan. In het programma
            Aldfaer kan ik de zekerheid aangeven, er had 'misschien' bij moeten
            staan. Het is dus meer theoretisch dat Martinus Duri de vader van
            Anna is.
            Hier zijn de gegevens die ik verzameld heb:

            Anna Dores, misschien? dochter van Martinus Duri en Maria Bruijnen.
            Zij is begraven op 24-01-1788 te Maastricht [bron: St.
            Catharinaparochie].
            Notitie bij overlijden van Anna: Begraven op het kerkhof van de St.
            Catharinakerk te Maastricht [bron: Kwartierstaat Bouvrie-Vangangel].
            Anna:
            (1) trouwde met Joannes Smolders. Het kerkelijk huwelijk vond plaats
            op 10-09-1730 in Maastricht [bron: Nederlands-Hervormde gemeente].
            Notitie bij het huwelijk: Ook RK getrouwd op 22-04-1731 te
            Maastricht.

            (2) trouwde met Petrus Goedhart.
            (3) trouwde met Johan Arnold van Daemen. Het kerkelijk huwelijk vond
            plaats op 20-03-1745 in Maastricht [bron: St. Catharinaparochie].
            Bij het kerkelijk huwelijk van Anna en Johan Arnold waren de
            volgende getuigen aanwezig: Sophia van der Broek en Joannes
            Langemaeker.
            Notitie bij het huwelijk: Ook Nederlands-Hervormd getrouwd op 04-03-
            1745 te Maastricht [bron: Kwartierstaat Bouvrie-Vangangel].
            Hij is een zoon van Arnoldus van Damen en Helena Germes (Germe,
            Gerremis, Chermis, Germains, Gemers, Germijs). Hij is gedoopt op 13-
            04-1716 in Maastricht [bron: St. Catharinaparochie]. Bij de doop van
            Johan Arnold waren de volgende getuigen aanwezig: Joannes Boosch en
            Mechtildis Eekermans. Johan Arnold is overleden, 37 jaar oud. Hij is
            begraven op 15-09-1753 te Maastricht [bron: St. Catharinaparochie].
            Notitie bij overlijden van Johan Arnold: Begraven op het kerkhof van
            de St. Catharinakerk [bron: Kwartierstaat Bouvrie-Vangangel].
            Adressen:
            Capucijnenstraat, Maastricht, Nederland [bron: Kwartierstaat
            Bouvrie-Vangangel LTvG]
            1748 Coekschroeffstraat, Maastricht, Nederland [bron:
            Kwartierstaat Bouvrie-Vangangel]
            Beroep:
            Soldaat

            Kinderen van Anna en Joannes:
            1 Antonetta Smolders?.
            2 Anthonius Molders. Hij is gedoopt op 04-02-1731 in Maastricht
            [bron: St. Catharinaparochie]. Bij de doop van Anthonius waren de
            volgende getuigen aanwezig: Margarita Bongers, Antonina Girsen,
            Cornelius Janssen en Cornelius Molders.

            Kinderen van Anna en Petrus:
            1 Franciscus Goethart. Hij is gedoopt op 30-09-1734 in Maastricht
            [bron: St. Catharinaparochie]. Bij de doop van Franciscus waren de
            volgende getuigen aanwezig: Anna Catharina Delaven en Franciscus
            Goethart.
            2 Joanna Goethart. Zij is gedoopt op 30-11-1736 in Maastricht [bron:
            St. Catharinaparochie]. Bij de doop van Joanna waren de volgende
            getuigen aanwezig: Joanna D... en Jos Ruijters.
            3 Martin Goethart. Hij is gedoopt op 18-08-1739 in Maastricht [bron:
            St. Catharinaparochie]. Bij de doop van Martin waren de volgende
            getuigen aanwezig: Anna Catharina Delaven en Martinus Dores.

            Kinderen van Anna en Johan Arnold:
            1 Arnold Daemen. Hij is gedoopt op 21-07-1745 in Maastricht [bron:
            St. Catharinaparochie]. Bij de doop van Arnold waren de volgende
            getuigen aanwezig: Renerus Brouns en Cornelia van Deden. Arnold is
            overleden, 2 jaar oud. Hij is begraven op 14-03-1748 te Maastricht
            [bron: St. Catharinaparochie].
            Notitie bij overlijden van Arnold: Begraven op het kerkhof van de
            St. Catharinakerk te Maastricht [bron: Kwartierstaat Bouvrie-
            Vangangel].
            2 Ida Daemen. Zij is gedoopt op 21-07-1745 in Maastricht [bron: St.
            Catharinaparochie]. Bij de doop van Ida waren de volgende getuigen
            aanwezig: Martinus Johannes Adam en Ida Ghijsbergh i.p.v. Helena
            Germeijo. Ida is overleden op 12-04-1815 in Maastricht, 69 jaar oud.
            Notitie bij overlijden van Ida: Overleden in de Bogaardenstraat te
            Maastricht [bron: Kwartierstaat Bouvrie-Vangangel].
            3 Maria Joseph Daenen. Zij is gedoopt op 26-05-1749 in Maastricht
            [bron: St. Catharinaparochie]. Bij de doop van Maria Joseph waren de
            volgende getuigen aanwezig: Carolus Joannes Erff en Maria Catharina
            Gerits.
            4 Nicolaus Daenen. Hij is gedoopt op 26-05-1749 in Maastricht [bron:
            St. Catharinaparochie]. Bij de doop van Nicolaus waren de volgende
            getuigen aanwezig: Nicolaus Sanzi en Helena Stockis.
            5 Cornelia van Dammen. Zij is gedoopt op 11-11-1750 in Maastricht
            [bron: St. Catharinaparochie]. Bij de doop van Cornelia waren de
            volgende getuigen aanwezig: Cornelia van Deden en Wildebrord van
            Daemen (geb. 1718). Cornelia is overleden op 18-12-1817 in
            Maastricht, 67 jaar oud.
            Notitie bij overlijden van Cornelia: Overleden in de
            Koekschrouwstraat te Maastricht [bron: Kwartierstaat Bouvrie-
            Vangangel].
            Adres:
            1816 Koekschrouwstraat 1560, Maastricht, Nederland [bron:
            Kwartierstaat Bouvrie-Vangangel]
            Beroep:
            1816 Groentenverkoopster
            Cornelia trouwde met Mathias Everaerts. Het kerkelijk huwelijk vond
            plaats op 21-06-1772 in Maastricht [bron: St. Catharinaparochie].
            Bij het kerkelijk huwelijk van Cornelia en Mathias waren de volgende
            getuigen aanwezig: Antonetta Smolders en Cornelius Sterren. Hij is
            een zoon van Matthias Everarts en Beatrix Hamelers. Hij is gedoopt
            op 09-10-1740 in Sint Pieter [bron: St. Petrus]. Bij de doop van
            Mathias waren de volgende getuigen aanwezig: Petrus Janssen en Maria
            Gertrudis Hamelers (geb. 1699). Mathias is overleden op 24-04-1813
            om 04:00 in Maastricht, 72 jaar oud.
            Notitie bij overlijden van Mathias: Overleden in de
            Koekschrouwstraat [bron: Kwartierstaat Bouvrie-Vangangel].
            Adressen:
            Batterijstraat, Maastricht, Nederland [bron: Kwartierstaat
            Bouvrie-Vangangel]
            Drie Emmerstraat, Maastricht, Nederland [bron: Kwartierstaat
            Bouvirie-Vangangel]
            1798 Raamstraat, Maastricht, Nederland
            Beroep:
            Voerman

            De opgevoerde doopgetuigen Cornelius Janssen, Joanna D... (Dueren,
            Doris(sen), Durij?) en Martinus Dores deden mij in deze richting
            denken. Maar de bewijzen voor een daadwerkelijke afstamming van
            Martinus Duri en Maria Bruijnen zijn vrij zwak. Ik had overigens wel
            nog een zoon van Joannes Smolders gevonden.

            Met vriendelijke groet, Remko Mikkenie

            --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "pascal_servais"

            Message 5 of 8 , Nov 6, 2005
              Hallo,

              Al een hele tijd heb ik een foto, maar weet niet wie erop staat en ter
              gelegenheid waarvan hij is gemaakt. Ik neem aan dat hij voor 1940 is
              gemaakt.
              Wie kan mij helpen? Waarschijnlijk weet ik de naam van één persoon, maar
              er moeten er meer op staan!
              Kijk op : http://roots.fred-baltus.nl/index.php en dan bij : Nog een
              foto: Wie staat er op en waar gemaakt?

              Alvast bedankt,

              Groet/Regards,
              Fred Baltus
              ------------
              E-Mail: fredbaltus@...; fred.baltus@...
              Website : http://www.fredbaltus.nl
              Genealogy site : http://roots.fred-baltus.nl
              *** This mail is scanned by Norton Antivirus ***
            • Olaf Duits
              Message 6 of 8 , Nov 7, 2005
                Als eerste viel me eigenlijk het hakenkruis op rechtsboven. Maar links op die vaandel staat Koninlijke Vereniging voor en dan volgens mijn Toneelkunst Vaals. Misschien kan je hier eens vragen?
                Rechtsboven Theaterverein, dan nog iets, en dan Duisdorf, maar meer kan ik er ook niet uithalen. Met die info heb ik helaas met GOoglen ook niks kunnen halen.
                Waarschijnlijk was je op deze info al zelf gekomen...

                Olaf Duits
                kijk snel op mijn nieuwe site met nieuwe data: www.mypub.nl!
                _____

                Message 7 of 8 , Nov 7, 2005
                  Ik zie dat de URL niet is overgekomen(vergeten):
                  http://www.harmonie-vaals.nl/

                  Message 8 of 8 , Nov 7, 2005
                    Hoi Olaf,

                    Dat had ik ook al uitgevogeld, maar ik heb niets tastbaars kunnen vinden....
                    Het kan dat Duisdorf het Duisdorf bij Bonn is.....en daar zijn ook wat
                    Theatervereine.....

                    Grüsse,
                    Fred

                    --